Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett litet problem när jag spelar med VST-instrument i Cubase, speciellt vad det gäller flygelljud (tex PMI Bosendorfer 290), mitt MIDI-klaviatur är ju inte av den bästa sorten, och när jag spelar blir det alldeles för hårda anslag även om jag inte tar i speciellt mycket. Det jag får göra är att gå in i efterhand och sänka velocityn på midispåret och på så sätt låter det mer naturligt, men det vore ju trevligt om man kunde få det att låta så samtidigt som man spelar.

Har ni något tips på hur man får lägre velocity-värden även fast man spelar normalt? Som det är nu låter det som om jag hamrar på tangenterna. När jag knappt nuddar klaviaturet så får jag ju lösare anslag på ljudet men så löst kan jag inte spela.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.