Jump to content
Annons

Audio Mixdown - Inget ljud vid uppspelning


Bulldog

Recommended Posts

Jag har försökt att exportera till audio mixdown och det har fungerat men varför kommer det inget ljud när jag spelar upp den i Quicktime eller Winamp???

Redigerat av Bulldog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är rena midi-spår så går inte det från cubase om jag förstått det rätt. Man måste göra om midin till audio.. =/ ..Lite dumt, det funkade att göra midi-mixdowns med nuendo, men nu går det ej mer för mig.. I Cubase-hjälpen står det att det inte går om det är midi i alla fall.

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Om du fått ljud i andra program så kan det bero på att Winamp inte klarar 24 bit?

Om du inte får ljud, har du ställt in de "blå linjerna"? Det glömde nämligen jag en gång när det bara blev tyst:)?

Link to comment
Dela på andra sajter

" De blåa linjerna" heter Left och Right locator och är det du måste ställa in vid export för att Cubase ska veta VAD som ska exporteras. vilket står i manualen

Har du gjort en låt med interna VSTi's i Cubase och vill ha dem uppspelningsbara i andra mediaspelare, gör såhär:

Om du t.e.x gjort en låt som är 32 takter lång och börjar på takt 1, ställ left locator på takt 1 och Right locator på första slaget i takt 33.

( Alternativt markera alla parts och tryck Ctrl+P så ställs markörerna rätt direkt.)

Klicka på export och välj det audioalternativ som gäller för dig, ex MP3, klicka var den ska sparas och sedan ok.

Sedan ska det funka att spela upp filen i mediaspelaren

Om det är SX 1. det gäller kan det vara så att du får ställa Left locator straxt före taktslag 1 om exporten ska funka... det var en bugg i någon av de versionerna som annars klippte första taktslaget vid export.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...