Jump to content
Annons

Ölen kostade mig ett Lexicon


spandaux (oregistrerad)

Recommended Posts

spandaux (oregistrerad)

Efter ungefär två vita månader beslöt jag mig för att ta några öl som betalning för ett lödjobb på en gitarr. I min ICA-kasse hade jag med mig min lödkolv, lite kablar och ett Lexicon MPX-100 som har tjänat mig mycket väl. Denna påse försvann självklart på vägen hem. Jag vet inte säkert när..

Jag kom faktiskt inte underfund med att jag saknade den förrän sent dagen efter. Då försökte komma ihåg hur jag kommit hem och vad jag gjort på vägen. Efter ett tags funderande kom jag underfund med att jag stannade på McDoncan och tog därefter en buss mot Aspudden. McDonald´s har inte kvar påsen så om någon har hittat en röd ICA-kasse runt Folkungagatan med någon av dessa prylar i så belönas det.. Nu gav jag iofs upp hoppet om att återfinna den samtidigt som jag kom underfund med att den var borta.

Och vad kan man då lära sig av detta?

Ja, först och främst att man inte skall ha vita månader för att ens toleransnivå för alkohol sjunker något kolossalt. Vilker iofs kan vara ekonomiskt, men i mitt fall så tappade jag ju bort prylar för en del pengar. Iofs inte mer pengar än jag sparat in pga mindre alkoholkonsumtion.. Men jag håller fast vid att man skall dricka lite lagom ett par gånger i veckan så man inte tappar bort något man håller kärt.. Mitt rack är en enhet ensammare. Och jag har ett hål i "säälen"..

Redigerat av spandaux
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😱

En kompis blev av med sin väska på samma sätt på ett annat McDonalds i Stockholm förra helgen. Man måste verkligen vara försiktig med sina saker om man inmundigat alkoholhaltiga drycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

spandaux (oregistrerad)

Ja, jag är redan på väg att köpa ett nytt. Dom är ju så pass billiga beggade.

Problematiken med MPX-100 är ju att den är så liten. MPX-200 skulle jag aldrig kunna supa bort. Den har ju kvar...än så länge..

Får se om jag hittar den på Estrad i veckan. Någon kanske lämnar in den. Hehe

Ingen annan som supit bort instrument?

Link to comment
Dela på andra sajter

hrrrm, vahettere om nån vill tjacka lite schyssta musikprylar så har jag en hel container. Öööhh, jag har dock slarvat bort kvittona...typ. Men jag lovar ett schyrrepris på pryttlarna.

/Roffe på McDonalds :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

spandaux (oregistrerad)

Jag har funderat på vad jag skall göra med adapter, manual och lite jox jag har kvar efter min gamla vapendragare.. Sälja?

Men vem fan vill ha allt utom huvudattraktionen? Jag har faktiskt köpekvitto från jam också. Tror ni att dom ger mig en ny?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...