Jump to content
Annons

Kan man testa latency?

Recommended Posts

fnoske (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag har precis köpt en bärbar dator från Dell och ska köpa cubase, antingen bara programmet eller så funderar jag på om jag kanske borde skaffa cubase system 2 med externt ljudkort. Ljudkortet som är i datorn nu har inte stöd för ASIO men jag efter tips härifrån plockat ner asio4all´s drivrutiner. Min fråga är: Finns det något sätt att testa ljudkortets latency? Eftersom jag inte har cubase installerat vet jag ännu inte hur det ljudkortet jag har kommer funka.

/Fredrik

Annons
Postat (redigerat)

jag gjorde en liten snabbsökning på Google och hittade detta Sound Card test program. Där har de just någont som heter Sound Card Test Program men jag har inte provat det själv än!

Kommer att ladda ner det och kolla.

Edit: Har kollat - för mig hänger sig programet när den ska kolla latencyn 🙂

Jag får fortsätta forska.

Redigerat av MrDweeb
fnoske (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset! Jag provade också men lyckades inte heller få fram något resultat. Det hängde sig aldrig men det hände bara inget... "Please wait" och jag väntade och väntade...

Jag hittade följande ställe http://www.tweakheadz.com/soundcards_for_the_home_studio.htm där det längst ner på sidan står något om att hur man kan räkna ut sin latency men jag fattade inte riktigt det där. Letar vidare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.