Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har sen några dagar premium Suno och har nu testat med att ladda upp en av mina tyngre instrumentala club tracks från typ 5 år tillbaka. Covern tillbaka med min text mestadels.. Vad tycker ni?

Annons
Postat
12 timmar sedan sa Brännsven:

Helt klart en av de bättre låtar som är baserade på Ai teknik om du frågar mig. Hur mycket av ditt orginal är kvar?

Jag är inte ute efter att den skulle vara som originalet, den skulle hämta melodier och ljud men göra sin grej. Min original var en instrumental, så det är ju svårt att säga hur mycket av originalet finns kvar, när jag dessutom valde stilen Club funk och så kallad hög Weird faktor för första gången. Men skall man ha originalet kvar är det inte den inställningen man skall använda. Det som förvånade mig mesta var rösten och det som gav den lite av en soul groove. Det hade jag inte väntat mig. Att låten skulle vara lite rå och bass tung i ljud det hade jag förväntat från originalet.

Postat

skulle vara kul att höra originalet, Jag använder typ 15% weird 50% stil och 85% sampel när jag tar ut sång till mina spår, håller också spåren rätt så enkla så att Suno har lättare att " höra" mina melodier, den har en tendens att bli förvirrad av massa reverb och grejer, 

typ så här 🙂

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa CmMusic:

skulle vara kul att höra originalet, Jag använder typ 15% weird 50% stil och 85% sampel när jag tar ut sång till mina spår, håller också spåren rätt så enkla så att Suno har lättare att " höra" mina melodier, den har en tendens att bli förvirrad av massa reverb och grejer, 

typ så här 🙂

Testa 75% weird, club funk o manlig sångare, hitta på lite dans text. Se vad du får.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.