Discipuli Postat igår kl 01:15 Postat igår kl 01:15 Jag har sen några dagar premium Suno och har nu testat med att ladda upp en av mina tyngre instrumentala club tracks från typ 5 år tillbaka. Covern tillbaka med min text mestadels.. Vad tycker ni?
Brännsven Postat igår kl 04:21 Postat igår kl 04:21 Helt klart en av de bättre låtar som är baserade på Ai teknik om du frågar mig. Hur mycket av ditt orginal är kvar?
Discipuli Postat 21 timmar sedan Trådstartare Postat 21 timmar sedan 12 timmar sedan sa Brännsven: Helt klart en av de bättre låtar som är baserade på Ai teknik om du frågar mig. Hur mycket av ditt orginal är kvar? Jag är inte ute efter att den skulle vara som originalet, den skulle hämta melodier och ljud men göra sin grej. Min original var en instrumental, så det är ju svårt att säga hur mycket av originalet finns kvar, när jag dessutom valde stilen Club funk och så kallad hög Weird faktor för första gången. Men skall man ha originalet kvar är det inte den inställningen man skall använda. Det som förvånade mig mesta var rösten och det som gav den lite av en soul groove. Det hade jag inte väntat mig. Att låten skulle vara lite rå och bass tung i ljud det hade jag förväntat från originalet.
CmMusic Postat 18 timmar sedan Postat 18 timmar sedan skulle vara kul att höra originalet, Jag använder typ 15% weird 50% stil och 85% sampel när jag tar ut sång till mina spår, håller också spåren rätt så enkla så att Suno har lättare att " höra" mina melodier, den har en tendens att bli förvirrad av massa reverb och grejer, typ så här 🙂 Indie_rock_Am_100_BPM_10_09_for vocal.mp3 1
Discipuli Postat 16 timmar sedan Trådstartare Postat 16 timmar sedan 1 timme sedan sa CmMusic: skulle vara kul att höra originalet, Jag använder typ 15% weird 50% stil och 85% sampel när jag tar ut sång till mina spår, håller också spåren rätt så enkla så att Suno har lättare att " höra" mina melodier, den har en tendens att bli förvirrad av massa reverb och grejer, typ så här 🙂 Indie_rock_Am_100_BPM_10_09_for vocal.mp3 9.16 MB · 15 nedladdningar Testa 75% weird, club funk o manlig sångare, hitta på lite dans text. Se vad du får.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.