Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjo alla! Fick lite inspo av Eric Prydz musik och kände för att testa lite hans stil. Vad tycks?
/HAGMAN

Redigerat av HagmanMusic
  • Gilla 1
Annons
Postat

Den enda låten jag hört från Eric Prydz låter inte så här. Den hette Call ( on ) me och var ösig som f-n.

Men intressant musik oavsett.
Jag tycker pianot låter lite tunt i början, eller kanske att de två ljuden slåss om utrymmet, där jag tänker pianot skall ha företrädet, i övrigt låter det ok över låtens olika passager med olika svep och filter.
På lägsta bastonerna ger det mycket bas,  kanske skulle haft ett filter på basen runt 63-80 ( kanske högre ändå..) så det inte mullrar lika mycket? Så den inte slåss med kicken lika mycket. men Tycke o smak.

Lyssnar i beyerdynamic 1990 pro lurar

• Gilla 1
Postat
3 timmar sedan sa Discipuli:

Den enda låten jag hört från Eric Prydz låter inte så här. Den hette Call ( on ) me och var ösig som f-n.

Men intressant musik oavsett.
Jag tycker pianot låter lite tunt i början, eller kanske att de två ljuden slåss om utrymmet, där jag tänker pianot skall ha företrädet, i övrigt låter det ok över låtens olika passager med olika svep och filter.
På lägsta bastonerna ger det mycket bas,  kanske skulle haft ett filter på basen runt 63-80 ( kanske högre ändå..) så det inte mullrar lika mycket? Så den inte slåss med kicken lika mycket. men Tycke o smak.

Lyssnar i beyerdynamic 1990 pro lurar

https://soundcloud.com/hagmanmusic/pryda-style-hope-id/s-o3B7dwfx7kT?si=1b36a2855f5c4c10a814a41a957702c4&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing ha gjort pianot fylligare nu

Postat

Jag tycker mixen låter bra på mitt system, kanske lite mer an aning mer "smuts" så det inte låter så rent, sen kanske en lead melodi i slutet som kommer som ett extra krydda på slutet hade funkat, har dock dålig koll på denna typen av musik så kan ha helt fel 🙂

Postat
2 timmar sedan sa HagmanMusic:

Stor skillnad i mina öron. Men kanske det behöver göras fler lager, feta upp det ännu lite mer med Filter på lager pianot, så bara topparna blir fetare? En teknik jag sett användas för att just feta till Piano. Man kan även automatisera filtret på piano lagret så man fåt olika sound i olika delar av låten. Fetare tunnare fetare , med automation..på filtret på piano lagret ovanpå.

men redan stor skillnad från det tunna som var i mina öron!

• Gilla 1
Postat
12 timmar sedan sa Discipuli:

Stor skillnad i mina öron. Men kanske det behöver göras fler lager, feta upp det ännu lite mer med Filter på lager pianot, så bara topparna blir fetare? En teknik jag sett användas för att just feta till Piano. Man kan även automatisera filtret på piano lagret så man fåt olika sound i olika delar av låten. Fetare tunnare fetare , med automation..på filtret på piano lagret ovanpå.

men redan stor skillnad från det tunna som var i mina öron!

Postat (redigerat)
3 timmar sedan sa HagmanMusic:

Låter inte som samma låt längre. Ljudmässigt mer dynamisk, men ton/melodimässigt finns det nu mer utrymme om det skall vara en instrumental låt. Spännande, men vad känner du själv? Rätt riktning?

Redigerat av Discipuli
rättstavning
  • Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa Discipuli:

Låter inte som samma låt längre. Ljudmässigt mer dynamisk, men ton/melodimässigt finns det nu mer utrymme om det skall vara en instrumental låt. Spännande, men vad känner du själv? Rätt riktning?

tänkt att bli en instrumental

Postat
3 timmar sedan sa HagmanMusic:

tänkt att bli en instrumental

Ok, då finns det utrymme för melodier, kanske med pianot, kontra melodier, kanske synth arp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.