Jump to content
Annons
  • 0

Adam Adam Audio T7V vs Alesis M1 Active MK2

Fråga

Postat

Någon här som testat båda dessa monitorer?
Jag har idag ett par gamla Alesis M1 Active MK2 som jag varit relativt nöjd med. Kanske lite mullrig botten men det är svårt att veta vad som är rum, vad som är mix och vad som är monitorerna (jag har gjort “strumptricket” för att få mindre bas ). Lyssnar jag i mina Beyerdynamic DT 770 Pro så känns de basfattiga (dvs jag har nog för mycket bas i rummet).

I vilket fall, har precis bytt en av kondensatorerna i mina monitorer för andra gången och elektroniken känns (luktar och ser) lite “sliten” ut (värme?).
Dvs, sannolikt snart dags att byta ut dom.

Ser då att Adam Adam Audio T7V både verkar ha bra specar, ha lämpliga mått och säljs för rimliga pengar,

Så, någon som testat båda? Blir T7V ett lyft eller nedköp jämfört mina gamla? Att de spelar 25kHz är ganska ointressant när man är halvdöv och inte hör över 10kHz….. 

0 svar på denna fråga

Recommended Posts

Det finns ännu inga svar på frågan. Kan du svara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.