Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag försöker förgäves som det verkar i alla fall att få mitt gamla Saffire pro 10i/o kort att funka stabilt i min videodator. Tanken är att få igång en anspråkslös anläggning för både bild och ljud med hårdvara jag redan har. Datorn är helt ok, inte sista skriket men skapligt bra och det sitter i ett vettigt grafikkort med typ 10-12 gig minne eller nåt. Problemet är att det inte finns nån FW port utan jag får köra med ett Startech Pcie till FW kort. Startech ska vara skapliga grejor med Texas Instruments chipset och kortet sitter i första slotten.

Ljudet funkar en stund men börjar det brusa och spraka och sen lägger det ner. Jag vet köp nytt och helst ....... problemet är bara att jag har typ förtifjorton olika kort och jag börjar bli trött på att köpa nya hela tiden.

Jag har en Mac mini m2 en mini m4 en Mac pro en 2011 Imac och typ sju olika Hackintoshare som rullar på allt från Snow Leo till Sierra eller nåt så musik kan jag mecka med men den enda som duger till video får jag bara igång ett billigt noname Kinesiskt ljudkort med nån slags stereo som man gjorde reklam för att det skulle ha 4 kanaler men det var lögn. Det låter ok eller i alla fall bättre än den musik jag fixar att göra men jag vill leka på en lite högre nivå när det gäller ljud än stereo.

Till frågan-> dom här Startech korten med Ti chipset ska ju vara bra, jag har testat med olika långa nya FW kablar och meckat och stått i men inget hjälper. Ska jag behöva flytta runt det för att testa olika slotar. Den första tror jag ska vara den bästa men efter den kommer grafikkortet så det kanske blir nån slags konflikt.

Nån som har bättre koll på sånt här än jag?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.