Jump to content
Annons
  • 0

Nån som har fått en PCIe till PCI adapter att funka i en gammal ångmaskins Mac Pro 3,1?

Fråga

Postat

I samband med att jag dammar av maskinparken och drar igång mina äldre maskiner med M-Audio Delta 1010 PCI kort i för att testa hur många spår dom pallar med så kom jag att tänka på att jag också har en Mac Pro jag också vill testa vad den går för. Jag har en Startech PCIe till PCI adapter med Texas instruments chipset som så vitt jag förstår ska funka både på en PC och en Mac.  

• Gilla 1

10 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
Postat

Min är ju en med två cpuer och jag testar den med Journey låten och det som ingår i Logic 9.

Det tar en stund att komma igång efter att bara ha plinkat vals aktiga snuttar på mina Levinare ett par år så kontrasterna mellan musikstilarna är minst sagt stora hehe.

Problemet verkar vara att få till strömförsörjningen för Pcie till PCI kortet så det blir nog inget mixat med Delta 1010 korten och Behringer mixern på den datorn. Jag kör med mitt Saffire FW kort istället. 

Det skulle vara skoj om man kunde ladda upp det nånstans så folk kunde lyssna

Dvs den som törs för det låter hmm kan man nog lugnt säga. Kort sagt mina gammelgubbe öron är inte till nån stor hjälp direkt. Men nostalgiskt och skoj som f.. var det.

Jag live streamar den nog till vaughnlive.tv senare ikväll på min besthockeyplayer kanal där om jag får till det.

Jag körde ju med Camtwist, FMLE och en gammal hackintosh på Snow Leo när jag livestreamade men jag tror att det går att streama med den fortfarande.

För att titta på streamen behövs det en modernare maskin men det har jag så det får kosta lite ström.

Det känns tveksamt om man kan ladda upp den tuben igen utan att få en copyright strike på sig.

• 0
Postat
12 timmar sedan sa Dylfnert:

Min är ju en med två cpuer och jag testar den med Journey låten och det som ingår i Logic 9.

Det tar en stund att komma igång efter att bara ha plinkat vals aktiga snuttar på mina Levinare ett par år så kontrasterna mellan musikstilarna är minst sagt stora hehe.

Problemet verkar vara att få till strömförsörjningen för Pcie till PCI kortet så det blir nog inget mixat med Delta 1010 korten och Behringer mixern på den datorn. Jag kör med mitt Saffire FW kort istället. 

Det skulle vara skoj om man kunde ladda upp det nånstans så folk kunde lyssna

Dvs den som törs för det låter hmm kan man nog lugnt säga. Kort sagt mina gammelgubbe öron är inte till nån stor hjälp direkt. Men nostalgiskt och skoj som f.. var det.

Jag live streamar den nog till vaughnlive.tv senare ikväll på min besthockeyplayer kanal där om jag får till det.

Jag körde ju med Camtwist, FMLE och en gammal hackintosh på Snow Leo när jag livestreamade men jag tror att det går att streama med den fortfarande.

För att titta på streamen behövs det en modernare maskin men det har jag så det får kosta lite ström.

Det känns tveksamt om man kan ladda upp den tuben igen utan att få en copyright strike på sig.

https://soundcloud.com är kanske något att testa om du skall dela musiken?

• 0
Postat

Verkar ju helt idiotiskt att hålla på med såna där stenåldersgrejor, köp nåt som inte är äldre än ett par år. Men det kanske är nån nostalgitripp??

• 0
Postat
3 minuter sedan sa gubbelilla:

Verkar ju helt idiotiskt att hålla på med såna där stenåldersgrejor, köp nåt som inte är äldre än ett par år. Men det kanske är nån nostalgitripp??

Det finns en hel värld därute med ”stenålders” entusiasm. 
En del gammalt gör sitt jobb bättre än dagens nya… bara se operativsystem, dagens OS är ju snart tillbaka på terminal nivå utan egen kontroll överhuvudtaget. Vissa saker var bättre förr. 

• 0
Postat

Tack för tipset om Soundcloud Håkan Ström det var vänligt av dig, jag har en soundclick kanal och youtube. 

Här en låt från några år sedan gjord med en sån där datorskrotmaskin från Stenåldern och Logic.

Skitbra terapi prylar om livet suger hehe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.