Håkan Ström Postat Måndag kl 18:35 Postat Måndag kl 18:35 Någon som har KIIVE Audio pluggar? Har aldrig hört talas om dem. https://www.kiiveaudio.com https://www.kiiveaudio.com/products/pick-3?source=pageEmbed
Linus Postat Måndag kl 21:16 Postat Måndag kl 21:16 Jodå, Kiive Audio har växt fram rätt så snabbt. De gjorde Distressor-kopian XTComp som säljs hos Plugin Alliance. Sedan har de skapat flera egna pluggar och säljer själva. Det finns en begränsad version av kompressorn, XTMax, som är gratis. Jag har också deras Tubetizer och Distinct Pro för att lägga på lite karaktär. 1
Håkan Ström Postat Tisdag kl 07:32 Trådstartare Postat Tisdag kl 07:32 10 timmar sedan sa Linus: Jodå, Kiive Audio har växt fram rätt så snabbt. De gjorde Distressor-kopian XTComp som säljs hos Plugin Alliance. Sedan har de skapat flera egna pluggar och säljer själva. Det finns en begränsad version av kompressorn, XTMax, som är gratis. Jag har också deras Tubetizer och Distinct Pro för att lägga på lite karaktär. Är de värda sitt köp 3 pris? Det känns som att det är rejäl skillnad på att köpa 3 vs, att köpa enskilda.. men det är såklart marknads/pris trick. Oavsett, om det är kvalitet och har ett unikt sound, känns det som en no brainer.
Linus Postat Tisdag kl 07:55 Postat Tisdag kl 07:55 Svårt att svara på om pluggarna är bra köp eller prisvärda för just dig, men det är noggrannt modellerat för att låta som prylar från SSL, Neve, Compex m.fl. så kvalitet är det iaf.
Håkan Ström Postat Onsdag kl 14:57 Trådstartare Postat Onsdag kl 14:57 On 2025-07-01 at 09:55 sa Linus: Svårt att svara på om pluggarna är bra köp eller prisvärda för just dig, men det är noggrannt modellerat för att låta som prylar från SSL, Neve, Compex m.fl. så kvalitet är det iaf. Ok, Jag får vänta till blackfriday och hoppas på bra pris då. Men framförallt mastering eqn med delta lyssning gillar jag alltmer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.