Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
15 minuter sedan sa Valle:

Ergo: rosa

Edit: Eller vänta, du menar att det blir mindre bastungt som att det borde bli bättre med vitt brus? Jag tror inte det. Vitt brus har ju förhållandevis ett jävla blås i de högre frekvenserna, vilket inte motsvarar hur vi "uppfattar" dem i jämförelse med de lägre frekvenserna. Vilket ju i sådant fall pushar diskantglada källor högre upp med den här metoden. Det blir alltså snarare skrikigt ... typ.

Det är mycket möjligt att det kan bli skrikigt men jag ska testa med både rosa och vitt brus och jämföra.

Annons
Postat
1 timme sedan sa Analogfreak:

Det är mycket möjligt att det kan bli skrikigt men jag ska testa med både rosa och vitt brus och jämföra.

Ja, men när du ändå är igång, testa med brunt brus också, då jävlar kommer du att få uppleva bastungt.

Brown noise:

image.png

Postat
3 timmar sedan sa Valle:

Ja, men när du ändå är igång, testa med brunt brus också, då jävlar kommer du att få uppleva bastungt.

Brown noise:

image.png

Jag som är så allergisk mot bastung musik! 😂

Men det skadar ju inte att testa för vetenskapens skull. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.