Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Tar gärna emot feedback på mixen, val av ljud, sen funderar jag på om det hade passat med någon form av vocals på låten

Redigerat av Chillsneider
  • Gilla 1
Annons
Postat

Låter kristallklart på ett ”analytiskt” o ett bra sätt. Intressant stil.

För mig var det minimalistiskt o jazzigt men ändå rått elektroniskt. Groove summerat. Kändes nytt o intressant , åtminstone för mig.
Så för just groove, kan du förstärka den på något sätt?

Tempo matchat Kompressor pump kanske?

Det tror jag skulle ge det ytterligare headboobbing kvalitet.
”Dans kvalitet” för dem som vill göra det

Mixen går igenom bra på mindre högtalare , men jag skall lyssna mer med andra grejer.🙂 Återkommer.

Med vocals/ sång tror jag du blir en helt annan låt o då har du inte kvar det minimalistiska soundet. Tycke o smak.

Men soundet , ljuden , stilen, kan säkert ligga till grund för ytterligare en ny låt , då med vocals. Så hör jag det i alla fall.

Postat

Tyvärr är inte detta alls något jag kan ge feedback på då det inte är min musiksmak.

Det är bara att fortsätta så länge du tycker det är kul. Lycka till.

Postat

Har nu lyssnat med bättre grejer, vilket tryck det är i denna!  Den är så rå. 
En multikompression på denna med lite mer pump? Möjlligen något extra lite brus för att feta upp vissa ljud?
Det enda jag ogillar,  som stör rytmen är trummorna i övergången 2.41. tempot och energin går år fanders där tycker jag. trummorna håller inte beatet levande där. Så det var min feedback som lyssnare.

Mixen är vid min lyssning  för min smak lite för mycket "foundation",  men bara en uns. 
Låten tror jag inte blir bättre med sång. Jag föredrar den som den är.Rå industriell beat.

En vända med lite klassiska ljudfetnings verktyg på varje enskilt ljud tror jag hade kunnat göra sig bra.
Men det är tycke och smak.

Det är ingen vanilla musik detta, men det var nog inte heller meningen eller?
Då får du tillbaka till ritbordet.

Postat (redigerat)

Tack för inputsen 🙂 Har justerat lite i soundet, försökt få fram kicken bättre, lagt en annan master på den o lite andra små justeringar:

Redigerat av Chillsneider
  • 2 veckor senare...
Postat
On 2025-05-03 at 10:42 sa Chillsneider:

Hej! Tar gärna emot feedback på mixen, val av ljud, sen funderar jag på om det hade passat med någon form av vocals på låten

On 2025-05-08 at 20:07 sa Chillsneider:

Tack för inputsen 🙂 Har justerat lite i soundet, försökt få fram kicken bättre, lagt en annan master på den o lite andra små justeringar:

• Gilla 1
Postat

"Hej, Chillsneider. Det låter som en spökvandring i den läskiga skogen/källaren med ett svagt ljus från mobilen. Jag hade provat med några ord, stötvis, och fyllt på med lite skrik ljud och olika stönande ljud samt flås.

Svenska:

Dörrar som slår

Lampor som blinkar

Barn som skriker

Blod som droppar

Hasande fötter över golvet

Viskande röster

Kalla vindar

Skugglika figurer

Tunga andetag

Tryck i bröstet

Engelska:

Slamming doors

Flickering lights

Screaming children

Dripping blood

Shuffling feet across the floor

Whispering voices

Cold drafts

Shadowy figures

Heavy breaths

Pressure in the chest

Postat
On 2025-05-08 at 20:07 sa Chillsneider:

Gillar detta. Har bara ett kreativt infall/förslag. På de höga ”mot snares” som du lagt in i emellanåt, kanske ge någon av dem ett reverb o rytmiskt synkat delay som bryt mot det sträva minimalistiska. Bara en tanke.

Bra som den är också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.