Jump to content
Annons

Blöta upp trummorna?


Sordid

Recommended Posts

Annons

Jag använder aldrig reeverb på bassdrums... däremot ett litet reeverb på hihats o liknande...

compressor kör ja på allt mer eller mindre..

Om du ska använda dist... se till o hitta en bra! gärna analog-liknande.. blir lätt stelt o trist annars...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar ett ganska långtreverb på kicken (arna) med massa predelay, sedan dist(degrader är nästan fetare) och sist kompressor som flåsar i 190...men det är jag det. ;-)

lägg upp ett sample... e nyfiken på hur de låter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
kickar skall bara vara feta och smälla, ^^

jajjemen 😆 smäll, pang,tjoff ska det vara...

Det du kan prova förutom alla andra bra tips om dyu vill få kicken lite mer "live" är att du lägger på ett Ambient reverbprogram som sendeffekt och dra upp tills den börjar höras..( ofta som störande 😆 ) sedan EQ'ar du effektreturen till kicken BOOMar som den ska utan att det låter som om den befinner sig i ett rum.

Jag brukar köra ganska stora HALL-patcher som jag sedan EQ'ar till att låta torrt..fast kicken SMÄLLER och blir SKITSTOR...då kan man dra ner kicken i mixen och ändå få den att låta snyggt o bra i slutmix...och samtidigt kunna dra upp slutmixen x antal db starkare än normalt 😆... men det jobbiga är att oftast låter det FÖR stort för att kännas användbart...tyvärr..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...