Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om du inte är totalt ointresserad eller ovillig att lägga lite tid på att lära dig nåt nytt så skulle jag rekommendera dig att lära dig HTML så du kan göra det själv manuellt. WYSIWYG-editorer gör det aldrig lika bra som det blir om man gör det själv.

Jag har inte provat dem själv, men Manufrog som webbhotell (minns inte URL, men sök upp dem) har jag bara hört bra saker om.

Annons
Postat
Jag har bestämt mig för att göra en egen hemsida. Myspace räcker inte riktigt... På hemsidan vill jag att besökare skall kunna lyssna på min musik och även köpa om det faller dom i smaken... Nu är det så att jag kan inte ett dyft om att göra hemsidor. Så jag behöver alla tips jag kan få. Har letat mig fram till ett gratis program (Nvu) som fått bra kritik och där man tydligen skall komma undan utan några Html-kunskaper.

Alla tips är välkomna! Bra webhotell, hur gör man för att kunna spela upp musik, sälja musik osv.osv.

Länkar till bra sidor med tips är också välkomna - jag letar och letar med google men hittar inte riktigt det jag söker.....

(Jag planerar även att starta ett eget förlag i samband med hemsidan - några tips?)

Anlita någon att göra grunden till sidan, med layout och funktioner, sen kan du enkelt själv uppdatera innehållet.

har du aldrig gjort en själv tidigare så kommer inte din första bli din bästa heller, och ska du ha försäljning på sidan så är det ju rätt viktigt att det fungerar.

Leta reda på någon student eller hemmapulare som du betalar några tusenlappar, om du ska ha en seriös sida som har en fungerande layout och funktion. Det är svårare än man tror med layout och logiskt utformande.

jag tycker www.one.com har bra webhotell, snabba, billiga och alltid uppe.

om du ger dig på dreamweaver så kan den här sidan vara användbar

http://www.webdesignskolan.com/

även bra enkla snabbkurser i photoshop o flash mm.

tycker det är overkill att försöka lära sig html och bygga en sida fran scratch enbart genom att knacka kod. I Dreamweaver t ex kan du ha ett kodfönster öppet samtidigt med layout och på så sätt succesivt lära dig och förstå koden.

/X

• 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.