Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa en Mac G5 inom kort och tänkte då kanske satsa på 2*2,3 Ghz processorn.

Denna har PCI-X gränssnitt och undrar om mitt ljudkort stöder det? Länk till ljudkort

Eller tycker ni att jag gör en bättre affär i att köpa 2*2.0 Ghz och köpa ett lite hetare ljudkort? Skillnaden mellan dessa är just PCI-X samt att man "bara" kan uppgradera RAM-minnet till 4 Gb i 2*2.0 Ghz men det bör väl räcka rätt långt? 🙂

Kom gärna med synpunkter på mitt tänk och rekommendera gärna ljudkort runt 4000:- begagnat eller nytt med 8 in/ut eller mer 🙂

Tack på förhand!

/Micke

Annons
Postat

Du får svettas en stund till..tycker vi här på studioforum 🙂

Men PCI-X är ju ett speciellt format på anslutningen (på kretskortet asså)och det såg inte ut som om kortet hade det.. har du mejlat supporten o kollat om de kommer stödja PCI-X framöver?

Postat

Det va det jag antog ...

hmm får det nog bli den enklare kodellen men med mer RAM-minne osv. Tror nog jag tjänar på det prestandamässigt ...

tackar demonen som vanligt 🙂

Postat (redigerat)
Du får svettas en stund till..tycker vi här på studioforum  🙂

Men PCI-X är ju ett speciellt format på anslutningen (på kretskortet asså)och det såg inte ut som om kortet hade det.. har du mejlat supporten o kollat om de kommer stödja PCI-X framöver?

Det är nog PCI Express du tänker på. PCIX ska vara ganska bakåtkompatibel.

edit: Fråga ESI för säkerhets skull.

Redigerat av speed-focus
Postat
Det är nog PCI Express du tänker på. PCIX ska vara ganska bakåtkompatibel.

edit: Fråga ESI för säkerhets skull.

Ahh..se där..jag hade nog en snigel på ögonlocken.

Tack, speedfocus för upplysningen 😄

spandaux (oregistrerad)
Postat

Vad jag har kunnat läsa mig till så handlar PCI-X om annat volt-tal.. Därav har ju dom flesta tillverkare modifierat sina ljudkort så dom skall kunna drivas på flera volt-tal. Vad jag har förstått så drevs dom gamla på 5V, och PCI-X standard är på 3,3V.

Det är vad jag läst än så länge, är jag ute och cyklar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.