Karlov (oregistrerad) Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Ny amd 64 S-939 Detta Ă€r vĂ€l inte direkt ett nytt Ă€mne, nĂ„vĂ€l, jag behöver hjĂ€lp. Jag kommer att förutom optimering av XP-t för âAudioâ, vilket Ă€r det primĂ€ra, ocksĂ„ framöver (jobba) med ljudsĂ€ttning av animerad kortfilm. Cubase eller Pro-Tools, Trum, Piano, Hammond, i datorn plus ljudbearbetnings- Pluggar för inspelningsmomentet, Ă€r vad jag tĂ€nkt mig. Resten spelas in med el o akustiska instrument samt uppmickade rör-förstĂ€rkare. Dvs inget technoblippande. UrsĂ€kta ordvalet. Vill ni kolla igenom mitt tĂ€nkta hop-plock och hoppas jag, svara pĂ„ de frĂ„gor jag har. Antec Sonata Silent Piano Black 380W midi-tower Med Acoustic Pack Gigabyte GA K8NS Ultra S-939 AGP-slot 8, 4 S-ATA, 2 UDMA IDE, Firewire b, mm. AMD 64 3500+ S-939 Newcastle 2200Mhz 2.2Ghz 512kb bulk/tray ZALMAN CNPS 7700 â CU Kompatibel med detta moderkort vad jag kan förstĂ„. SEAGATE Barracuda 7000.7 S-ATA 8 Mb cache 2 st 200 Gb CORSAIR Value S Dual DDR PC 3200 400 Mhz Unbuffered CL 2.5 2â512 Mb MATROX Millenium P650 64Mb DDR Dual Head AGP FlĂ€ktlöst och uppgraderingsbart till Triple Head PLEXTOR PX 712A IDE EMU 1820M KONDENSATOR-mick SM-57:or mm. FrĂ„ga 1. Har ni nĂ„gra synpunkter pĂ„ dator konfigurationen, har jag missat nĂ„got? FrĂ„ga 2. Ăr det nĂ„gon mening med att satsa pĂ„ en 4000+ med 1Mb L2 cache för ca: 4500:- dĂ„ det i dagslĂ€get och med tanke pĂ„ audio Ă€r denna och FX som kan mĂ€ta sig med en P4 ( i alla fall enligt de tester jag hittat. Har inte hittat nĂ„gra tester för sequenser.) Eller en 3500+ Newcastle(L2 512kb) för ca: 2400:- Jag vill verkligen inte dra igĂ„ng intel â amd diskussionen igen. SĂ„ lĂ€gg inte för stor vikt vid det inpasset om ni nu svarar. FrĂ„ga 3. Inbyggd minnescontroller i cpu S-939. Det ska enligt Tomâs Hardware Finnas prestandavinster att göra med rĂ€tt minnen. Ăr i sĂ„ fall de av mĂ„nga rekommenderade Corsair Value dual ddr minnena tillrĂ€ckliga? Kan nĂ„gon förklara det pĂ„ ett begripligt sĂ€tt? Min tanke Ă€r att ev. börja med 3500+aren och 2*512 minnen och uppgradera om ett Ă„r till ett vettigare pris. Vad tror ni om det hela?
kirre777 Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Karlov sa: Ny amd 64 S-939 Detta Ă€r vĂ€l inte direkt ett nytt Ă€mne, nĂ„vĂ€l, jag behöver hjĂ€lp. Jag kommer att förutom optimering av XP-t för âAudioâ, vilket Ă€r det primĂ€ra, ocksĂ„ framöver (jobba) med ljudsĂ€ttning av animerad kortfilm. Cubase eller Pro-Tools, Trum, Piano, Hammond, i datorn plus ljudbearbetnings- Pluggar för inspelningsmomentet, Ă€r vad jag tĂ€nkt mig. Resten spelas in med el o akustiska instrument samt uppmickade rör-förstĂ€rkare. Dvs inget technoblippande. UrsĂ€kta ordvalet. Vill ni kolla igenom mitt tĂ€nkta hop-plock och hoppas jag, svara pĂ„ de frĂ„gor jag har. Antec Sonata Silent Piano Black 380W midi-tower Med Acoustic Pack Gigabyte GA K8NS Ultra S-939 AGP-slot 8, 4 S-ATA, 2 UDMA IDE, Firewire b, mm. AMD 64 3500+ S-939 Newcastle 2200Mhz 2.2Ghz 512kb bulk/tray ZALMAN CNPS 7700 â CU Kompatibel med detta moderkort vad jag kan förstĂ„. SEAGATE Barracuda 7000.7 S-ATA 8 Mb cache 2 st 200 Gb CORSAIR Value S Dual DDR PC 3200 400 Mhz Unbuffered CL 2.5 2â512 Mb MATROX Millenium P650 64Mb DDR Dual Head AGP FlĂ€ktlöst och uppgraderingsbart till Triple Head PLEXTOR PX 712A IDE EMU 1820M KONDENSATOR-mick SM-57:or mm. FrĂ„ga 1. Har ni nĂ„gra synpunkter pĂ„ dator konfigurationen, har jag missat nĂ„got? FrĂ„ga 2. Ăr det nĂ„gon mening med att satsa pĂ„ en 4000+ med 1Mb L2 cache för ca: 4500:- dĂ„ det i dagslĂ€get och med tanke pĂ„ audio Ă€r denna och FX som kan mĂ€ta sig med en P4 ( i alla fall enligt de tester jag hittat. Har inte hittat nĂ„gra tester för sequenser.) Eller en 3500+ Newcastle(L2 512kb) för ca: 2400:- Jag vill verkligen inte dra igĂ„ng intel â amd diskussionen igen. SĂ„ lĂ€gg inte för stor vikt vid det inpasset om ni nu svarar. FrĂ„ga 3. Inbyggd minnescontroller i cpu S-939. Det ska enligt Tomâs Hardware Finnas prestandavinster att göra med rĂ€tt minnen. Ăr i sĂ„ fall de av mĂ„nga rekommenderade Corsair Value dual ddr minnena tillrĂ€ckliga? Kan nĂ„gon förklara det pĂ„ ett begripligt sĂ€tt? Min tanke Ă€r att ev. börja med 3500+aren och 2*512 minnen och uppgradera om ett Ă„r till ett vettigare pris. Vad tror ni om det hela? Verkar vara riktigt schyssta prylar. Jag Ă€r asus-diggare sĂ„ jag hade nog satsat pĂ„ ett asuskort đ men det funkar nog bra det dĂ€r ocksĂ„. Sockel 939 Ă€r ett bra val med tanke pĂ„ framtiden. Kolla sĂ„ att zalmanflĂ€kten VERKLIGEN passar pĂ„ ditt moderkort. Jag fick trixa lite innan jag fick dit min. www.zalmanforums.com Ă€r ett bra stĂ€lle att leta info pĂ„. Grafikkortet antar jag att du valt med tanke pĂ„ dual-utgĂ„ngar. Tycker inte matrox Ă€r nĂ„t att ha nu för tiden. Det funkar minst lika bra med ett nvidia eller ati i samma prisklass med dubbla utgĂ„ngar. Skaffade ett parhelia till jobbet i tron att det skulle ge bĂ€ttre bild Ă€n ett "vanligt" grafikkort men ack vad jag bedrog mig. Matrox suger. //Christian
Peder Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Hej! En sĂ„n vill jag ha đ! Det enda jag kan komma pĂ„ Ă€r att dubbla minnet och att dĂ„ löpa 2st 1024 MB sĂ„ att du kan dubbla det igen senare! Hmmmen det var ngt annat ocksĂ„ - fn mĂ„ste köpa mer minne! MVH-Peder
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.