Jump to content
Annons

Reamping bekymmer Presonus Audiobox iTwo - Radial X-Amp


Sacrilegium

Recommended Posts

Hej, får be om ursäkt på förhand för ännu en uttjattad reamp tråd men nu börjar humöret lessna och jag blir inte klokare längre av alla dessa reamptrådar här och på gearslutz etc.

Så jag tänkte jag får be om hjälp här och göra en tråd med just mina specs och se om nån ser felen jag inte ser.

Jag har spelat in mina DI-signaler med passiva mickar Gitarr - DI--Box Radial J48 (aktiv) - Presonus Audiobox iTwo XLR ingång - Cubase  24bit  41k

Vart tvungen att använda Paden på DI-boxen -15 db annars peaka det trots alla reglage på i stort sett 0.  Men än så länge tyckte jag att det inte verkade vara några konstigheter.

Har för mig nivån i cubase hamnade nånstans -10. Känns nu i efterhand efter mer läsning som möjligtvis något för låg men högre än det gav oren signal. 

Första försök med reamp så var det uppenbart att något inte stod rätt till. Max output från ljudkort och max Level från X-Amp och trots det nästinpå ingen signal ändå.

Radial hade tydligen levererat ett gäng felaktiga exemplar och efter lång tids väntan har nu fått hem en "korrekt" vara.

Men likt förbannat så är signalen inte godtagbar ändå.

 

Kedjan: Monospår i Cubase -  Monitoroutput send som mono och in i en testförstärkare. 

 

När förstärkaren är på clean channel med en behaglig ljudnivå och ljudkort, reamp står på max så låter det vid första anblick ganska okey. Något nååågot lite svagare än gitarr rätt in men så fort man grejar med lite gain så låter det inte som något jag vill ha in i min daw. Det låter förjävligt helt enkelt.

För de som undrar varför jag inte spelar in direkt istället tjoff tjoff klart så är det för att jag inte har dom möjligheterna hemma och så börja jag ju läsa om det här med reamping och tyckte det vore en bra idé och. Det verkar ju så oerhört smidigt och se där, Radial säljer nåt paket med allt man behöver för reamping  (facepalm) ja o jaja visst, jättelätt🙁

 

 

Uppskattar all hjälp och tips jag kan få nåt oerhört! //mvh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja jag har läst det också men tyckte det verkade helt orimligt. I och med förvirrningen som uppstår med att dom har levererat felaktiga produkter också.

 

Och att det  säljs som något sorts paket i båda musikaffärerna här i byn som något sorts reamping paket för gitarr och bas. Vafan kan man inte lita på att musik/studioförsäljare kan något om sina produkter?! Så jävla ledsamt

Får man fråga då om du köpte samma sorts paket med tillhörande DI boxen J48? och fått ett lyckat resultat med den och en annan reamp alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...