Jump to content
Annons

Hjälp med val av dator


MattiasK

Recommended Posts

Tjena nu är det såhär att jag ska köpa en bärbar dator och göra musik på, har en stationär hemma som jag brukar göra musiken på men behöver en bärbar som man kan använda när man inte är hemma och har tillgång att göra musik. Så min fråga är har ni några tips på en bra dator för ett rimligt pris är studerande och inte den rikaste i världen men behöver nåt som man kan bära med sig och som inte laggar och krånglar när man gör musik. 

Här är en dator jag hittade vad tror ni om denna? https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/251710-asus_f556ua-dm805t-156-fhd-i5-7200u-8gb-1tb_128gb_ssd-intel_hd_620-win_10

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den räcker nog rätt långt. Dagens laptops kommer man längre med än vad man kunde drömma om för några år sedan.

Vad ska du köra för programvara? Små enkla projekt eller stora med massa spår och tunga pluggar?

USB-ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den räcker nog rätt långt. Dagens laptops kommer man längre med än vad man kunde drömma om för några år sedan.

Vad ska du köra för programvara? Små enkla projekt eller stora med massa spår och tunga pluggar?

USB-ljudkort?

Tack för svaret! Jag använder för det mesta FL studio 12 men har även ableton, det är ju rätt stora projekt men kanske inte dom mest krävande pluginsen men det är ju sylenth1 och liknande plugins jag använder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Några råd:

Undvik de strömsnåla "U"-CPU-modellerna 

Ta en titt här på laptop-CPU:er:  https://www.cpubenchmark.net/laptop.html

Håll dig till en CPU fr o m i7-6700HQ och ovanför (se charten ovan) - om du har råd.

Se till att laptop:en har m.2 ssd gränssnitt, samt helst plats för dubbla diskar.

Om du kan vänta till halvårsskiftet - Invänta de kommande AMD Ryzen CPU:erna, då de väntas lanseras för laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...