Jump to content
Annons

Ljudkort kompatibelt med Windows Xp?


InvicTum

Recommended Posts

Hej!

Har tagit ett mer eller mindre ofrivilligt brake på ca 6 års tid från min musikproduktion. Tänkte plocka upp det igen nu och skulle då behöva ett nytt usb ljudinterface till min gamla musikdator som puffar på med Windows Xp och Cubase Essentials 4.

Har någon ett tips på ett nytt ljudinterface som stödjer Windows xp? Gärna att det även finns stöd för nyare Windows versioner med tanke på framtida modernisering av daw. Gärna att priset landar under 2000 kr. I princip behöver jag bara kunna koppla in monitorer, hörlurar och en kondensatormic(har redan preamp med fantomen).

Alternativet är om någon har ett tips på ett begagnat alternativ?

Tack för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nyare ljudkort har sällan drivrutiner för XP, eftersom det operativet inte ens supportas av Microsoft längre och därför betraktas som utdött.

MEN om du inte bryr dig om specialfunktioner i ljudkortet, utan nöjer dig med de in- och utgångar som finns, utan några finesser, så bör den generella drivern ASIO4ALL fungera till det mesta.

http://asio4all.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...