Sebb91 Postat 7 juli 2015 Postat 7 juli 2015 Hejsan! Kör med Addictive Drums 1.0 och Garageband.. Testade att köra midi från Yamaha DTXPL till usb in i datorn. När jag väljer AD inne i garageband hoppar programmet igång utan problem MEN när jag skall t.ex slå på virveltrumman eller något annat så kommer fel ljud in i programmet.. T.ex, slår jag på cymbalen så blir ljudet en virveltrumma SAMT att virveltrumms spåret reagerar i själva mixern.. Jag har kollat runt lite på olika videos på youtube MEN finns ingen "map windows" i version 1.0.0 utan fick tips att installera eDrum MIDI mapper. Ska det vara bra för att mappa rätt ljud i programmet tror ni? En fråga till, finns det möjlighet att ha FLER spår i själva garageband? t.ex så jag kan skapa vi säger 8 ljudspår och sen döpa om varje spår till t.ex virlvel,kick m.m?
Neosus Postat 7 juli 2015 Postat 7 juli 2015 (redigerat) I AD finns ett frågetecken (?) eller Beats längst upp till höger.. Där väljer du Map Window och Map Presets. Där ska det finnas map för Yamaha DTExplorer. Redigerat 7 juli 2015 av Neosus
Sebb91 Postat 7 juli 2015 Trådstartare Postat 7 juli 2015 I AD finns ett frågetecken (?) längst upp till höger.. Där väljer du Map Window och Map Presets. Där ska det finnas map för Yamaha DTExplorer. verkar som att det icke fungerade :/ Tog precis en print screen från datorn. [/img] Visserligen är inte Yamaha:t inkopplat MEN det finns inget map windows /presents överhuvudtaget 🙁 Tror du att det där programmet eDrum MIDI mapper fungerar ?
Neosus Postat 7 juli 2015 Postat 7 juli 2015 Aha jag har v1.5 ja. Hmm.. Kan du göra ändringar i keymap då? Nä jag har ingen aning om och hur eDrum MIDI mapper fungerar.
Sebb91 Postat 7 juli 2015 Trådstartare Postat 7 juli 2015 Fasen också 🙁 Nä det är endast en PDF fil på någon mappning... Bifogar en bild [/img] Jag får försöka klura vidare på detta. tack iaf
Neosus Postat 7 juli 2015 Postat 7 juli 2015 Ja klura vidare på det där. eDrum MIDI mapper kan fungera bra. Kolla upp det! ...eller så kostar du på ett AD2. Bra program tycker jag. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.