moster67 Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Hej, sitter hÀr nere i Italien (Àr bosatt strax norr om Milano sedan 1989) och lyssnar pÄ gammal hÀrlig svensk musik. Just nu Àr det Imperiet och ThÄström som gÀller :-) HemlÀngtan kallar jag det... I vilket fall som helst sÄ satt jag hÀr med guran och "NI Guitar Rig" och försöker lira CC Cowboys. TyvÀrr gÄr jag bet pÄ att "emulera" gitarren i CC Cowboys. Ngn som vet vilka effekter och förstÀrkare gitarren har i denna lÄt ? Eller ngt som liknar? Tack ska ni ha. Ciao frÄn Italien moster67
Henrik Andersson Vogel Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 En av de mest betydelsefulla plattorna i mitt liv. Lyssnar igenom just nu...dels tycks det vara nĂ„gon chorus pĂ„ gitarren, dels Ă€r det nog en del kompressor pĂ„, dels Ă€r den drĂ€nkt i generösa mĂ€ngder reverb, och dels lĂ„ter det som en humbuckermik pĂ„ en gitarr med vĂ€ldigt lite sustain. Kanske en Telecaster Custom, eller en Les Paul med dĂ„lig teknik i fingrarna. Jag bara gissar. Ăt en Bacio Ă„t mig. HĂ€lsningar /Henrik PS Delar replokal med Gurra. DS
pudas Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Live med Imperiet vill jag minnas att TÄström anvÀnde nÄgon form av Telecaster och Marshall förstÀrkare. Soundet pÄ CC-cowboys lÄter för mej Ibanez ts in i en chorusbox. //Pudas
moster67 Postat 17 april 2005 TrÄdstartare Postat 17 april 2005 Tack ska ni ha för er hjÀlp och input. Ska börja pilla med chorus och sÄ vidare och se om jag kan komma fram till nÄgot liknar. Jag förmodar att det krÀvs en hel del erfarenhet att komma fram till vilka effekter och förstÀrkare (och till och med vilka pickuper och gitarrer!!!) som anvÀnds i en sÄng och som spelas upp pÄ stereon. SjÀlv har jag alltid spelat akustisk-gitarr, ensam dock, aldrig i grupp. Förra Äret sÄ köpte jag mig ett mer seriöst ljudkort (EMU0404) och passade pÄ att köpa en el-gitarr (en strato-kopia). Att spela el-gitarr Àr helt en annan sak - verkligen skoj - det lÀt sÄ mycket MER och professionelt Àn den akustiska gitarren. Och sÄ kan man variera soundet sÄ mycket med hjÀlp av effekter och liknande. En helt ny vÀrld för mig. Ha det sÄ bra och tack Àn en gÄrg. ciao /moster67
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.