Jump to content
Annons

Nån som vill programmera lite trummor till singer/songwriterprojekt?


LivingWell

Recommended Posts

Hej!

Håller på att spela in en platta precis, och tänkte kolla om någon här är intresserad av

att programmera trummor på en låt eller två?

Spelar in i Cubase, genre är cirka singer/songwriter. Har gjort en skiva tidigare, som finns

att lyssna på t ex på Soundcloud (sök på David Gustafsson - Jag vet att du vill ha mig).

Vore kul med lite variation i beats/trummor, då mina egna kunskaper för tillfället är ganska

begränsade. Tjänar inga pengar på min musik, så det här är för dig som tycker det är kul

att programmera trummor och vill ha ett omnämnande i konvolutet 🙂

//David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja varför inte ?! Låter som en kul grej. Undrar om man skulle kunna köra i Toontrack's Ezdrummer som jag använder när jag spelar in mina låtar och gör covers ?

Om i falls skicka gärna med lite små snuttar från tidigare låtar, gärna lite du gillar för typ av musik och vilka bild/tanke du har på låten i sin helhet samt soundet på trummorna (kanske ngn grym låt som just du gillar med sköna trummor ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om man skulle kunna köra i Toontrack's Ezdrummer

Bara en nyfiken fråga, kör du EZ drummer 1 eller 2?

Jag kollade nämligen på deras demo av 2:an, och den verkade vara fantastiskt smidig på att ta fram komp. (Själv körde jag 1:an, men numera storebror SD.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Kör på 2 an. Har provat SD 1 Men tyckte det var lite bökigt. Tycker 2an e smidig å bekväm, bra med att kunna ställa in comp/delay m.m beroende på vilket kit man väljer och så vidare. Kul skit helt enkelt. Brukar alltid multitracka mina trummor. Mkt bättre resultat vid mixning

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej! Har du fått tag i nån som vill fixa trummorna än? Jag kan lägga trummor med mitt digitalkit och superior drummer och skicka som midi eller ljudfiler. Hojta till om du är sugen på att jag testar:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...