BeatmasterJ Postat 26 januari 2015 Dela Postat 26 januari 2015 Hej jag håller på med att snart släppa en låt, jag har dock fastnat i det här med mixning. Jag känner att jag skulle vilja lära mig av någon som kan det här med mixning. Det är en Progressive house låt. Lyssna gärna och kommentera vad som kan förbättras. Om någon kan visa tips på mixning på plats hade varit det bästa men allmänna tips är också bra! Jag finns i Malmö. Här är låten. https://soundcloud.com/beatmasterj/preview-broken-apart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BeatmasterJ Postat 27 januari 2015 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2015 Jag kan erbjuda hjälp med marknadsföring av sin musik och göra collabs med den som kan hjälpa mig med mixning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fortoday Postat 2 februari 2015 Dela Postat 2 februari 2015 Mina tankar vid första lyssning. Det är rätt dovt överlag Jag är inte superförjust i kicken i början. Låt den ta mer plats iaf när melodin kickar igång vid 0:30. arbeta med syntharna, ratta fram klara, ordentliga ljud. Det underlättar i mixandet. Cutta alla synthar till 200 hertz ungefär så man tar bort allt som ligger och skarapar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Explendidos (oregistrerad) Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 Hei Beatmaster J. Broken Apart låter bra...jeg synes det er ett godt utgangspunkt til en master. Mangler kanskje litt krisphet (ett lite notch opp på overall diskant..men det kan bare være mine monitorer) Og jeg savnet kanskje litt mer brakes-to-power i overgangene fra buildup'sen til hoveddelene. Og savner en lengere hovedpart mot slutten. Men det er bare min mening. Overall en flott låt!!! 🙂 Hvis du har tid, så kan du høre på en progressiv house remix som jeg har laget av bandet "Sunscreen" med sangen "Perfect Motion". De skal visst være en av grunnleggerne av house music på 90-tallet. Det hadde vært trivelig med feedback fra andre i samme stil art. Check it out here: Sunscreem Perfect Motion Remix Stay Cool 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jay Bee Postat 8 maj 2015 Dela Postat 8 maj 2015 Vad har du för monitorer? Bra lyssning är A till O när det gäller mixning, samt akustiken i rummet du mixar i. Kicken i början skulle jag nog ta bort, den känns lite ensam. Ganska dovt överlag, tills huvudsynthen kommer in som är på tok för bright. Den är alldeles för bright jämfört med resten av låten och täcker sången så när sången och synthen spelas samtidigt hör man knappt sången. Skulle också jobba lite med nivåerna och få en bättre balans så att alla ljud får sin egen plats i ljudbilden! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.