B-Drumah Postat 10 april 2014 Postat 10 april 2014 Tja! har precis börjat anvÀnda fl studio men har jag ett litet problem. Det gÄr inte att spela in ljudet frÄn min keyboard. Jag klickar pÄ record knappen och jag börjar spela, man hör tonerna nÀr jag spelar pÄ keyboardet men nÀr jag stoppar sÄ kommer inte noterna upp ? NÄgon som vet vad problemet Àr ? Tacksam för svar!
Kr-illo Postat 10 april 2014 Postat 10 april 2014 Vad Àr det för modell pÄ din midi-keyboard? PÄ mÄnga av dagens midi-keyboards sÄ Àr det redan förprogramerad Daw-intergrering,,, beroénde pÄ vilket program som anvÀnds. (cubase, fl studio, reason, pro-tools, osv. Kika i din manual sÄ att det Àr rÀtt instÀllningar till din keyboard, och dessutom.... se till att du har de senaste drivrutiner frÄn tillverkarnas hemsida.
B-Drumah Postat 10 april 2014 TrÄdstartare Postat 10 april 2014 Jag kör novation nocturn 25. jag drog ner automap vet inte om det Àr det du menade hittar inte kartongen till keyboardet för skivan med drivrutiner
Kr-illo Postat 10 april 2014 Postat 10 april 2014 Jag anvĂ€nder inte FL-studio men, det borde ju i grund & botten vara typ samma som Cubase đ Hur ser det ut nĂ€r du gĂ„r in pĂ„ Options/midi-setings? finns din keybord dĂ€r i listan? Som denna video visar pĂ„ 1:26.
B-Drumah Postat 11 april 2014 TrÄdstartare Postat 11 april 2014 Ja den finns med i listan och den Àr "Enabled" jag har kollat pÄ massa olika videor och har provat men det fungerar ÀndÄ inte :/
B-Drumah Postat 13 april 2014 TrÄdstartare Postat 13 april 2014 (redigerat) Fick reda pÄ svaret pÄ annan vÀg för de som har samma problem: Högerklicka pÄ Rec knappen och bocka i "Score" sÄ simpelt det kan vara ibland haha Redigerat 13 april 2014 av B-Drumah
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.