Jump to content
Annons

Levin gitarr samt mandolin


Jonas83an

Recommended Posts

Här är ett par instrument som min morfar lämnat efter sig när han dog. Han var musiker/snickare och spelade i huvudsak mandolin. Instrumenten har antagligen blivit köpta samtidigt och från samma plats i Sverige nångång på 50- eller 60-talet.

Det jag undrar över är värdet på instrumenten, inte för att dom kommer att säljas, men min mormor ville lite veta mer om dom. De är riktigt bra instrument båda två med skönt klang.

Jag har googlat och läst wikipeida artiklarna, samt andra artiklar på forum men får inte fram något värde. Serienummer och modell nummer saknas. Allt man hittar är en fastklistrad papperslapp innuti båda instrumenten som säger "A-B Herman Carlson Levin, Göteborg" samt information om garantin.

Bifogar bilder.

Tack på förhand! 🙂

post-37594-0-24235900-1396450518_thumb.jpg

post-37594-0-50214100-1396450565_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Jag tror fokus här ligger på annat än att värdera äldre instrument. Prova istället forumet Antikprat under rubriken Musik & Instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag ärvde också en Levin-gitarr, serienumret på min gitarr står på huvudet. Genom serienumret kan du söka upp vilken modell och dess tillverkningsår. Med den infon kan du söka på ex. Tradera för att se hur mycket den sålts för tidigare.

Min var tyvärr bara värderad till 500 kr 🙁 Hade hoppats på mer. Din ser dock finare ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...