maoto Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Hej har en fråga ang trum loopar. Hittade en fet trum loop som jag skulle vilja använda i min nuvarande produktion. Problemet är att med trum loopen fanns kicken med som egen samplad använde den och delade upp loopen som ett midi track (drum rack) men när jag gjorde det fick det mycket sämre kvalite. Någon som testat detta innan och som har någon lösning? Tack på förhand
Ajaj Barnhagen Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Kan det vara så att du hade timestretchat loopen innan du gjorde Slice to midi? Annars ska den vara oförändrad.
maoto Postat 21 mars 2014 Trådstartare Postat 21 mars 2014 Har inte rört loopen innan, skillnaden mellan orginalet var att orginalet var mer "kompressat" när man delade den och gjorde deb till midi var att den lät lägre och peaken på mixern hoppa upp och ner nått djävulskt:) gjorde slice to midi sen valde jag transient och built in på de inställningarna som kommer upp innan den börjar slicea den
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.