Jump to content
Annons

Låt oss sälja låtar ihop!


Laban

Recommended Posts

Jag har en del bolags/förlagskontakter, mängder av låtar i olika stadier av färdighet (olika genres), viss erfarenhet och sådär. Men jag suger på att producera och blir dessutom hemmablind för mina grejer.

Med din (ja, jag tittar på dig) hjälp, så kan grejerna komma ut. Vi delar på eventuella pengar, förstås.

Finns du i Stockholm är det bra, men inget krav.

Hör av dig nu.

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dels för att det (tyvärr) är ganska standard, enligt min erfarenhet. Ser man på Melllo så står producenterna som upphovsmän i långt större utsträckning än vad som faktiskt är fallet.

Dels för att jag har dåligt cashflow nu., började frilansa precis. Och jag tycker inte att folk ska behöva jobba gratis.

Och sedan är det ju så, att det som bara ligger i byrålådan inte drar in några pengar alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels för att det (tyvärr) är ganska standard, enligt min erfarenhet. Ser man på Melllo så står producenterna som upphovsmän i långt större utsträckning än vad som faktiskt är fallet.

Jag har fått för mig att det är vanligare i generer där producenten har större roll som i dansmusik, och ovanlig där soundet och "produktionen" inte är det viktigaste utan låtarna som i visa, rock. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tjena!

Jag heter Fredrik och är musikproducent/låtskrivare i Stockholm. Har precis börjat frilansa jag med och har en studio på Odenplan som jag spenderar större delen av veckorna i.

I nuläget skriver jag mest grejer för japanska och koreanska marknaden, men jag letar ständigt nya projekt. Så kontakta mig så kan vi snacka om vad vi kan göra!

Tel: 073-52 09 888 (smsa om jag inte svarar så ringer jag upp)

Mail: fredrik.danielson@live.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag heter Fredrik och är musikproducent/låtskrivare i Stockholm. Har precis börjat frilansa jag med och har en studio på Odenplan som jag spenderar större delen av veckorna i.

I nuläget skriver jag mest grejer för japanska och koreanska marknaden, men jag letar ständigt nya projekt. Så kontakta mig så kan vi snacka om vad vi kan göra!

Tel: 073-52 09 888 (smsa om jag inte svarar så ringer jag upp)

Mail: fredrik.danielson@live.se

Sluta spamma trådarna med samma sak. Sorry för off topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta spamma trådarna med samma sak. Sorry för off topic.

Jag spammar inte. Jag skriver av intresse i de trådar jag vill synas i.

Precis som jag skrev så letar jag ständigt nya projekt och därför skriver jag i flera stycken. Att jag presenterar mig liknande i de olika trådarna är ju för att jag vill presentera mig själv på ett visst sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...