Jump to content
Annons

Hur man gör denna effekt?


Asweii

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar om hur gör man denna effekt i Fl studio?

Eller om det är en effekt?

Men här lyssna på Miami 82 - lyssna på droppet.

droppet : 1:46

Och denna

droppet 0:42

Jag skulle gärna vilja testa och göra en sån melodi och effekt?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte alls så svårt. Finns nog inte tutorial specifikt för det, men markera en liten bit ur ett ljudklipp, välj kopiera och klistra in på ett eget spår i playlist. Behöver inte vara en röst heller, man kan ta ett passande synth-ljud också. Sen kan du antingen automatisera volymen på den kanalen i mixerbordet, eller lägga till fruity compressor och automatisera gainen på den. Fruity compressor är by default inställd att inte komprimera ljudet något, så den fungerar utmärkt till volymreglering. Automatiserar man volymregeln och har reverb på samma spår så kommer också reverbet att ändras i volym. Lägger man dock fruity compressor innan ett reverb så påverkar inte reverbet.

Automatisera är inte alls svårt: välj den sak du vill automatisera genom att högerklicka på den och välja "Create automation clip". Då får du upp ett spår i playlist som du kan klicka o dra punkter med. Mycket enkelt 🙂 Så gör jag vobblandet i mina dubstep-basar. Varje "wobbel" klickar jag ut. Det låter som ett väldigt tidskrävande jobb, men det går snabbt och enkelt, och det är mycket lättare att få basen att wobbla presis så som man vill ha den.

Guider på hur man automatiserar i FL finns på youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...