Dersan P Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Hej, Jag kör Cubase (7.5) med EZdrummer, bÄda uppdaterade enligt konstens alla regler. Det gÄr bra att köra EZ-drummer som instrumentspÄr om jag endast kör med ett sÄdant spÄr. Vill jag anvÀnda flera EZ-drummer spÄr sÄ crashar Cubase (runtime error). Exempel pÄ varför jag vill ha flera EZ-drummer spÄr Àr att jag vill dela upp trumspÄret i flera spÄr beroende pÄ trumljud (pitch), sÄ att jag kan mixa och stÀlla in nivÄerna för varje trumspÄr för sig. Har försökt att lÀgga till flera EZ-drummer instrumentspÄr, samt köra pÄ en och samma men med olika midispÄr, men med samma resultat. Jag uppdaterade nyligen till Cubase 7,5 - kan det ha nÄgot med detta att göra? Har tidigare delat upp trumspÄr utan problem. NÄgon som haft samma erfarenhet, och/eller vet hur man kan lösa detta? Tack pÄ förhand för hjÀlp! Mvh/ Anders
Lundin Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 (redigerat) Vad sÀger felmeddelandet? Mycket kan man utröna genom att bara lÀsa i den. Sen kan man kolla pÄ Steinbergs forum om fler har det hÀr felet.. i.o.m att de nyss slÀppte 7.5 Àr det troligtvis en bugg Edit: menar att man kan utröna vad som stÄr i den crashlog som ofta skrivs nÀr Cubase kastar in badmössan. Redigerat 4 januari 2014 av Lundin
Dersan P Postat 4 januari 2014 TrÄdstartare Postat 4 januari 2014 Hej, Ah, det kan ju vara en bra grej att kolla. HÀr Àr det jag hittade i felloggen - Àr det nÄgon som blir klokare av detta? Skall posta detta pÄ cubase forum ocksÄ. Tack för svaret, och eventuella andra svar pÄ vad nedan kan betyda: Felet uppstod i programmet med namn: Cubase7.5.exe, version 7.5.0.114, tidsstÀmpel 0x528cff39 , felet uppstod i modulen med namn: SYNSOACC.DLL, version 1.20.0.0, tidsstÀmpel 0x50c20e88 Undantagskod: 0x40000015 Felförskjutning: 0x000a1e15 Process-ID: 0x450 Programmets starttid: 0x01cf092a1be29f56 SökvÀg till program: C:\Program Files\Steinberg\Cubase 7.5\Cubase7.5.exe SökvÀg till modul: C:\Windows\system32\SYNSOACC.DLL
D200 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Synsoacc har vÀl med Syncrosoftdongeln att göra, kolla om det finns nÄgon senare version av programvaran att hÀmta?
D200 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Nu har jag bara Cubase 6.5 men finns inte racket lÀngre? DÄ kan du ju köra en instans men köra input frÄn flera midispÄr och sen routa ut till flera audiospÄr, men det kanske inte Àr sÄ lÀngre?
Dersan P Postat 5 januari 2014 TrÄdstartare Postat 5 januari 2014 Ja, Rack, det har du rÀtt i - det kan ju vara vÀrt att testa. Har inte testat det nÄn gÄng, fÄr lÀsa pÄ om det. Tack för tipset!
D200 Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Bara att öppna det, och sen lÀgga ett instrument dÀr. Sen klickar man pÄ ett plustecken eller liknande som det var innan för att lÀgga till spÄr för audio out. Sen öppnar man bara nya midispÄr och assignar till samma instrument och nya midikanaler.
Lundin Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Racket i 7.5 hanterar nu bĂ„de Instrument-track och det som tidigare var "Rack-instruments".. det Ă€r inte uppdelat som det var förut. Synsoacc Ă€r dll-filen för hĂ„rdvarulĂ„set och det kanske Ă€r sĂ„ att du har en gammal version av den som krockar med 7.5.. Oftast frĂ„gar Cubase vid installation om denna skall installeras har du av nĂ„gon anledning hoppat förbi detta steg kan det mycket vĂ€l vara en anledning. Som D200 sĂ€ger, Prova att hĂ€mta hem den senaste och gör en ominstallation först. Men det kan Ă€ven vara nĂ„got annat som gör anrop till hĂ„rdvarulĂ„set eftersom du sĂ€ger att den kraschade nĂ€r EZ drummer var inblandad Ă€r det lite för lite info pĂ„ meddelandet du klistrade in hĂ€r för att kunna ge nĂ„got tips vad som orsakar craschen.. Jag tror det Ă€r en buggelibuggelibuggelibugg.. Borde satsa pengar pĂ„ Betsson om det faktiskt o tjĂ€na lite pĂ„ deras olycka đ Kör du 32 eller 64-bit Cubase? Ăr EZ drummer 32 eller 64-bit? Version och bitdjup pĂ„ operativsystemet? Ram minne?
Dersan P Postat 5 januari 2014 TrÄdstartare Postat 5 januari 2014 Tack för alla kloka rÄd - dÄ har jag lite att testa pÄ! Mvh/ Anders
D Vibe Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 (redigerat) Kör du med en crackad version av Cubase? Redigerat 6 januari 2014 av D Vibe
Dersan P Postat 6 januari 2014 TrÄdstartare Postat 6 januari 2014 Hej, nej den Àr köpt enligt konstens alla regler, bÄde den och EZdrummer.
D Vibe Postat 7 januari 2014 Postat 7 januari 2014 Okej! Anledningen till att jag undrade var för att just avsaknaden av dongel kan orsaka krascher. Bra att du har original!
Dimoria Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 IstÀllet för att ladda instrumentet flera gÄnger sÄ har jag för mig att du kan ladda en instans av ez drummer och sedan gÄ in i mixer och sÀtta bus / outputs 1 - 16 eller nÄ sÄnt per instrument. Och sen trycker du bara F11 eller gÄr in pÄ vst instrument och sÄ vÀljer du multiouts pÄ ez drummer sÄ fÄr du varje instrument för sig och kan stÀlla in nivÄer lÀgga pÄ utomstÄende pluggar etc. KÀnns som om det skulle spara mer prestanda. Hade sjÀlv problem med Ez drummer förr. Men har suttit med superior 2.0 mest nu i nÄgra Är.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.