Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ!

Innan jag köper mina monitorer vill jag försöka fixa till rummet (kÀllaren). Undrar vad jag kan göra med det?

Har ett stÄende bord. Ser störst problem med dörrarna i hörnet. Och trÀbastun bakom till höger gör rummet... Obalanserat? Och hur pÄverkar ingÄngen i "Sida höger" ljudet? Annars ser jag bara positivt pÄ allt kaos överallt, eller vad tror ni? Golvet och taket Àr trÀ. De vita vÀggarna Àr betong.

Var skulle jag kunna hÀnga diffusers/basfÀllor hÀr?

Tack pÄ förhand!

post-25910-0-55962600-1388801841_thumb.jpeg

post-25910-0-43710200-1388801908_thumb.jpeg

post-25910-0-36135600-1388801915_thumb.jpeg

post-25910-0-78750300-1388801923_thumb.jpg

post-25910-0-04358900-1388801932_thumb.jpeg

post-25910-0-41227200-1388801941_thumb.jpeg

post-25910-0-25522400-1388801950_thumb.jpeg

post-25910-0-76932300-1388801957_thumb.jpeg

post-25910-0-07957600-1388801964_thumb.jpeg

Annons
Postat

Rita gÀrna en skiss med mÄtt och placering pÄ dörrar och fönster. Utförligt med mÄtt, takhöjd Àven. Har vÀldigt svÄrt att fÄ grepp om hur rummet ser ut.

Mvh Jack

Postat

HallÄ!

Innan jag köper mina monitorer vill jag försöka fixa till rummet (kÀllaren). Undrar vad jag kan göra med det?

Har ett stÄende bord. Ser störst problem med dörrarna i hörnet. Och trÀbastun bakom till höger gör rummet... Obalanserat? Och hur pÄverkar ingÄngen i "Sida höger" ljudet? Annars ser jag bara positivt pÄ allt kaos överallt, eller vad tror ni? Golvet och taket Àr trÀ. De vita vÀggarna Àr betong.

Var skulle jag kunna hÀnga diffusers/basfÀllor hÀr?

Tack pÄ förhand!

Varför starta en trÄd nÀr du inte verkar vara intresserad av hjÀlp?

Postat

Hej, tack för svar. Jag har varit upptagen de senaste veckorna sÄ jag har inte kunnat svara ordentligt med mÄtt eller skiss. Jag jobbar pÄ det! Laddade just ner SketchUP, kanske kan fÄ till en 3D bild t om.

HĂ€lsningar

Andreas

Postat

Omg som smÄbrudarna sÀger, det var det vÀrsta kaos jag sett, hur kan/vill du jobba i den miljön, som sagt rita upp med mÄtt men det ser misstÀnkt hopplöst ut med sin kubiska form och ytorna dÀrinne i minbunkern ;-) Du lÀr fÄ jobba ordentligt med akustikbehandling om du vill fÄ det bra!

Postat

Inte den finaste av studios en kan hitta, det vill jag lova 🙂 Har tyvĂ€rr inget annat sĂ„ jag fĂ„r göra det bĂ€sta av situationen liksom.

HÀr Àr en fin bild som jag gjorde i Floorplanner, men jag skriver ner det sÄ det Àr klart, om det syns dÄligt:

LÄngsidan: 5.17 m

Kortsidan: 3. 61 m

Höjd: 2.08 m

IngÄngen till rummet: 88 cm

BÄda dörrarna Àr 90 cm

Fönstret Àr 1,11 m

Har jag missat nÄgot?

Tack

Andreas

post-25910-0-77903300-1389485691_thumb.jpg

Postat (redigerat)

Det gÄr göra nÄgra olika varianter pÄ ditt rum beroende pÄ hur högt du önskar sÀtta ribban.

Om det finns möjlighet att ta vÀck bastun sÄ skulle det öppna upp lite mer för en bra layout. Takhöjden sÀtter dock sina begrÀnsningar.

Annars, om bastun ska vara kvar och du vill ha en sÄ bra lÄtskrivarhörna som möjligt med de förutsÀttningar lokalen ger (utan genomgripande ingrepp) sÄ skulle jag rÄda dig att sÀtta dig mot fönstervÀggen och absorbera första reflexerna med sÄ tjocka absorbenter som möjligt. Dörröppningen Àr bara till fördel i detta fall.

Redigerat av wellness music
Postat

Det gÄr göra nÄgra olika varianter pÄ ditt rum beroende pÄ hur högt du önskar sÀtta ribban.

Om det finns möjlighet att ta vÀck bastun sÄ skulle det öppna upp lite mer för en bra layout. Takhöjden sÀtter dock sina begrÀnsningar.

Annars, om bastun ska vara kvar och du vill ha en sÄ bra lÄtskrivarhörna som möjligt med de förutsÀttningar lokalen ger (utan genomgripande ingrepp) sÄ skulle jag rÄda dig att sÀtta dig mot fönstervÀggen och absorbera första reflexerna med sÄ tjocka absorbenter som möjligt. Dörröppningen Àr bara till fördel i detta fall.

Okej! Tack!

Hur högt borde taket vara i detta fall? Skulle det göra stor skillnad om jag stÀller mig mot fönstret? Ska jag tÀcka över fönstret i sÄ fall? Med absorbenter? Eller bara skynke?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.