Jump to content
Annons

Störa Grannarna Mindre


Drumlover92

Recommended Posts

Hallå! Finns det några tips på hur man kan gå till väga för att inte störa grannarna när man sitter och spelar akustiska trummor? Jag bor i ett hus, inga grannar som har klagat hittills, men det blir ju trotts allt en jäkla massa spelande.. Det hörs ut en del. för att komma till saken, om man nu akustik behandlar rummet lite för en billig peng, hörs det ut mindre då? om man t.ex sätter upp mattor på väggar, samt har på golv vilket jag har hört är bra, "för akustikbehandling". Köpa ett trumbås för 10 papp är ju inte att prata om.. Kanske kan man bygga sig ett eget trumbås av något... Vad tror ni? /Jonatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mattor på väggar och golv är mer eller mindre helt verkningslöst vad gäller att isolera mot dina grannar. Du får kanske ett torrare ljud där du sitter och spelar. Skaffa "Midi-trummor" eller replokal. Trummor i lägenhet borde förbjudas i lag om du frågar mig, (om man inte tokisolerar - bygger ett rum i rummet etc)

Edit: Du bor i villa då? Det är förstås lite bättre!

Men mattor på väggarna löser inte ditt problem.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå! Finns det några tips på hur man kan gå till väga för att inte störa grannarna när man sitter och spelar akustiska trummor? Jag bor i ett hus, inga grannar som har klagat hittills, men det blir ju trotts allt en jäkla massa spelande.. Det hörs ut en del. för att komma till saken, om man nu akustik behandlar rummet lite för en billig peng, hörs det ut mindre då? om man t.ex sätter upp mattor på väggar, samt har på golv vilket jag har hört är bra, "för akustikbehandling". Köpa ett trumbås för 10 papp är ju inte att prata om.. Kanske kan man bygga sig ett eget trumbås av något... Vad tror ni? /Jonatan

Du säger att du bor i hus, jag antar att du menar en egen villa? I flerfamiljshus är det bara att glömma allt vad akustiska trummor heter...

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra, jag bor i eget hus, alltså inte i något radhus eller i ett hus där jag delar de med någon annan,

utan en villa som sagt ja.. Men eftersom att ingen har klagat hittills så är det väl förmodligen lugnt, men man vill ju liksom förbereda sig lite OM liksom.. 😛

Det värsta är väl vid fönstren förmodar jag? det är väl egentligen där de går igenom som mest?

Funderar på ifall man bara inte kan bygga upp med någonting runt om trumsetet liksom så att det bara dämpar lite grann.

Frågan är bara vad.. Tyvärr så har jag inte möjligheter till att bygga ett rum i rummet så för ett par hundra tusen, samt för att jag inte riktigt är så pass händig 😛

Min tanke med det hela som jag nu bara tror, är att sätta upp någonting enkelt för att dämpa så att de inte går ut igenom fönstren så mycket, de känns som att de bara går rätt igenom där.. Men jag kan ha fel, tänkte bara att de kanske gör någon nytta!

/Jonatan

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det värsta är väl vid fönstren förmodar jag? det är väl egentligen där de går igenom som mest?"

finns tråd som är aktuell på detta

http://forum.studio....-till-foenster/

Edit: Du skulle inte kunna ha någon som går runt huset och lyssnar medans du spelar, och hör var det verkar läcka ut värst?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...