Jump to content
Annons

r.o.p - Let love infect me. Ny version!


Betyg (5 är högst betyg)  

9 röster

  1. 1. Betyg (5 är högst betyg)

    • 5
      0
    • 4
      2
    • 3
      3
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Let love infect me

ARTIST/GRUPP: r.o.p

GENRE: Rock/Pop

LÅTLÄNGD: 3:45

KOMPOSITÖR: Bergström/Hellman

PRODUCENT: Peter Bergström

MEDVERKANDE: Sång: Ronnie Hellman

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 megabyte

STATUS: Färdig demo

Försöker få till en mix på denna låt. Har hört den för många gånger nu, vad tycker ni?

edit:

Ny version på denna låt, bättre eller sämre? Fick hjälp av Kenneth W. på gura. Så här blev den i alla fall.

Som ovan förutom:

INSPELNINGSÅR: 2005

MEDVERKANDE: Kenneth Willström, gitarr

LÅTLÄNK: Ladda ner!

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar sången. Kompet blir lite statiskt och matchar inte riktigt upp. Jag tror att ett lite mer "avkward"-komp hade utmanat sången bättre. Förstår du vad jag menar?

En speciell röst som kräver speciell inramning. Någon mer hook än rösten kanske?

PS!

Mixen är helt OK om det bara var det du ville veta!

😛

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående inlägg. Skulle vilja ha en mindre slick ljudbild, framförallt gitarren. Rösten har en härligt androgyn klang som lätt kan matcha lite mer tuggmotstånd. Men mixen i sig hör jag inte heller något större fel på. Catchy refräng! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att ett lite mer "avkward"-komp hade utmanat sången bättre. Förstår du vad jag menar?

Förstår inte vad du menar där...

Är inte heller nöjd till 100% med gitarrerna, men ni skulle ha hört första versionen :rolleyes:. Ville i första hand veta om mixen var ok, men tar även emot alla synpunkter! Tack för kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om reverbet på trummorna i förhållande till resten av kompet. Lite gitarrsjuka också; ljudet smälter inte in i bilden. Syntljuden känns lite åttiotal. orgeln är riktigt ful t e x. Känns som att det handlar mer om arrangemanget än om mixen. Slutresultatet är kantigt och inte så kul att lyssna på.

Sången känns som att den är lite oinsipirerad. Hon sjunger bra, men verkar inte bry sig om vad hon sjunger alls. 😄

edit: jag gillar låten dock den är inte helt oäven.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Egghhuvud: Lite åttitalskänlsa var faktiskt det jag var ute efter... Har du lite tips på lämpligare ljud?

Får nog fundera på omarbetning av arret, eftersom det verkar vara en generell åsikt. Tack för att ni tar er tid och lyssna! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog satsa på ett snyggt piano eller ett elpiano. Hur är gitarren gjord? jag skulle nog nyansera den lite mer. Både i volym, anslag och i utrigning. Sen skulle jag akta mig för att vara så staccato både på bas och trummor. Det låter lite kompakt. Låt basen spela ut lite mer kanske? Basen skulle kanske låta mer nyanserad om den spelade mer melodiskt eller om den låg på fjärdedelar istället för att pumpa så mycket.

Sen skulle jag snacka med sångesrskan om vad hon verlkigen känner för det hon sjunger. Hon vill ju för katten bli infekterad av kärlek, inte petad på med en mjuk kudde av kärlek. Lite mer passion, mer (vågar jag skriva det) kön. Hon sjunger ju bra. Men hon måste mena det lite också för att jag skall bli övertygad. 😉😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren är en samplad Les Paul (soundfont från SonicImplants). Har inte fått till midiprogrammeringen, därav det statiska kompet. Ok, attgöra listan: byta ut gitarren och basen mot "riktiga" instrument, byta keyboardljudet, prata med sångerskan... Funkar trummorna (förutom reverbet) eller ska vi fundera på dem också? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att ett lite mer "avkward"-komp hade utmanat sången bättre. Förstår du vad jag menar?

Förstår inte vad du menar där...

Är inte heller nöjd till 100% med gitarrerna, men ni skulle ha hört första versionen 🙂. Ville i första hand veta om mixen var ok, men tar även emot alla synpunkter! Tack för kommentarer!

Jag och mina obegripliga uttryck 😄

I motsats till eggis tycker jag nog sången funkar. Men att kompet är väldigt utslätat.

Speciella röster ex Nick Cave kräver ju speciell inramning för att bära fram det hela. The Bad Seeds drar och sliter och bänder i arret på ett sätt som stödjer mr Cave.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

OK. Du frågar om trummorna fungerar.

I børjan ar det valdigt tydligt trummor o gitarr inte har samma "feel".

Pukorna i trum-introt fungerar o satter fart i låten.

På versen - slopa dom dubbla bastrummorna. Kjør med enkla slag som i refranget.

Slopa den tamburinen - det får det att låta "playstation".

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt det här. Jag är fortfarande svag för låten. Mycket bra sångmelodi. Men nu känns det nästan som att den är lite överproducerad. Basen låter bättre, trummorna roligare. Sångljudet är lite hårt på något sätt, men det händer nästan för mycket med tamburinen osv.

Vet inte riktigt vad jag skall säga. Måste lyssna lite till. 😉

edit: hur uttalar man ditt nick förresten ptrettrer....h mmm. 🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...