Jump to content
Annons

Panorering försvinner med group tracks!


GuitarPro

Recommended Posts

Hej! Jag har ett litet problem. när jag har routat mina gitarrspår till ett gruppspår och lagt på en stereorigg i amplitube på gruppspåret så blir alla spår som inte är 100% left eller right centerpanorerade! Gitarrspåren är mono och gruppspåret är såklart stereo. Mina panoreringar funkar som dom ska när amplitube inte är på!

Finns det någon lösning på detta eller är det bara att säga adjö till amplitube?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Gitarrförstärkar emuleringar är i mono eftersom gitarrförstärkare är mono. Dessutom så reagerar en gitarrförstärkare på dynamiskt spel så gruppar du till en förstärkare kommer den inte att reagera som en gitarrförstärkare. Amplitube till varje kanal ej på grupp tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrförstärkar emuleringar är i mono eftersom gitarrförstärkare är mono. Dessutom så reagerar en gitarrförstärkare på dynamiskt spel så gruppar du till en förstärkare kommer den inte att reagera som en gitarrförstärkare. Amplitube till varje kanal ej på grupp tycker jag.

Ja det har du ju rätt i! Får nog överge min idé haha. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...