Jump to content
Annons

allmusic/allrovi. Har någon fått igenom ändringar?


bettygoesagogo

Recommended Posts

Tidigare har skivbolaget skickat våra skivor till allmusic.com (nu allrovi) och allt har varit frid och fröjd. Men efter att vi blivit dumpade skickade jag nu personligen iväg våra senaste plattor. Jag bifogade till och med ett brev med info för att underlätta för de stackare som sitter och överför all data. Jomentjena...

* De har stavat flera titlar fel.

* De har lagt fel kompositörer under flera låtar.

* De har ignorerat att en skiva heter Lotus, utan betecknar den som Betty Goes A Go-Go (vilket är bandnamnet).

* De ignorerar sin egenskapade tidslinje, vilket gör att vi uppenbarligen släppt sex plattor under ett år.

Och min favorit:

* De stavar mitt namn olika. Jag heter Erik Dåverud. Jag kan acceptera Daverud, men när det står - Composer: Dave Rud, så tycker jag nog att de är lite väl ute och cyklar. Och japp, alla tre alternativen finns på sidan.

Men som de fina människor de är, så har de såklart en "contribution-länk". En möjlighet för allmänheten att på bästa wiki-manér tillföra info som gått under Rovis radar. Och jag skriver och skickar, jag skriver och jag skickar...

Så mina frågor: Är det någon som på riktigt har lyckats påverka denna sida? Är det någon som har insyn i hur Rovi faktiskt fungerar? Är det apor som jobbar på Rovi?

Och för den som glädjer sig åt andras misär, så finns fanskapet att beskåda här:

http://www.allrovi.com/name/betty-goes-a-go-go-mn0001454306

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...