Jump to content
Annons

AKG Q701 för vardagsbruk samt studiobruk?


Adii

Recommended Posts

Tja!

AKG Q701 Så sjukt snygg lure, basen ska tydligen vara ganska low dock. blir nog tråkiga att lyssna på utanför studio. Skulle man inte bara kunna boosta lite low freq o droppa low mid i telefonens EQ och få en schysst "vardagslyssningslure"?

Tänker jag fel? Annars några shcyssta & tjusiga lurar att rekommendera?

Tacktack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan man få in nån eq i tex en Iphone?

Om jag lyssnar på Spotify med mina studiolurar HD 600 direkt ur Iphonen tycker jag det läter helt rätt, borde väl inte vara så stor skullnad med abdra referenslurar som AKG Q701? Jag tror att man lite grann vänjer av sig med att lyssna på hängmatteljud när man en gång börjat lyssna i refernslurar. Nu tycker jag inte längre om ljudet i Koss Porta Pro nåt vidare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få in nån eq i tex en Iphone?

Om jag lyssnar på Spotify med mina studiolurar HD 600 direkt ur Iphonen tycker jag det läter helt rätt, borde väl inte vara så stor skullnad med abdra referenslurar som AKG Q701? Jag tror att man lite grann vänjer av sig med att lyssna på hängmatteljud när man en gång börjat lyssna i refernslurar. Nu tycker jag inte längre om ljudet i Koss Porta Pro nåt vidare...

Finns en EQ i spotify yupp. Mycket möjligt, beror på genre kan jag dock känna. dunka dunka känns lite lame utan en fyllig bas kan jag tycka. Ändå är jag ingen bass junky

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en EQ i spotify yupp. Mycket möjligt, beror på genre kan jag dock känna. dunka dunka känns lite lame utan en fyllig bas kan jag tycka. Ändå är jag ingen bass junky

Var hittar man den eq´n? Sitter o glor nu utan framgång. Borde väl vara i "Settings", men nada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...