Jump to content
Annons

Hjälp! mina ljudsetups är default:ade


ConnyG

Recommended Posts

Hej, mina vänner!

För några dagar sedan råkade jag ut för en system/hårddisk-krash som senare ledde vidare till att jag fick skaffa en ny hårddisk och installera om rubbet!

Som tur var hade jag backup på all data som projekt och personliga ljudsetups, mest grundat på NI Massive, sparade i als formatet.

Nu när allt är ominstallerat så verkar det något ha gått riktigt snett...

Alla mina tidigare sparade massive.als ljud laddas nu upp som default vilket innebär att alla mina värden på lfo, wavetables, ADSR är borta med vinden.

Alla mina projekt har drabbats av detta. Dock verkar det endast som att det är massive som lägger sig i default.

En annan vst som troligen verkar trots detta ha klarat sig bra är sylenth som verkar låta som den ska. Detsamma gäller det med för alla mina "collect and save" projekt som jag har till mina collabs där t o m massive faktiskt hänger med.

Man kan inte låta bli att undra varför live inte kan identifiera/registrera alla modulationer i massive när man har sparat dem under als-formatet. Har de varit temporära?

Sparas de bara om man kör "collect and save"?

Om så är fallet så är det första DAW'n som jag har kört som man måste göra det.

Det hela känns som en mardröm! Flera års slit av ljudmodulerande och produktioner (3st ikke offentliggjorda EPs) verkar ha gått åt skogen! 🙁

Nu vänder jag mig till er i all min desperation för rådgivning och tips. Kan jag rädda mina ljud/projekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Hurra!

Det löste sig.

Live behövde bara lite tid att registrera mina inställningar. puuhh! vilken tur!

Lite konstigt att den inte uttryckte det via "places" eller liknande.

Då vet vi att om man förflyttar als filer av denna typ så hittar ableton dem snabbt men behöver sedan lite tid åt att identifiera inställningarna. 🙂

Redigerat av ConnyG
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...