Jump to content
Annons

En Trummis Som Vill Hitta Bandmedlemmar


Drumlover92

Recommended Posts

Jag har spelat trummor i cirka 4 år nu. Har inga direkta kontakter inom musik men skulle gärna ta emot tips på hur man kan gå till väga förutom att "sätta upp lappar" lite här och där. Kanske det finns hemsidor på nätet som man kan bli medlem i som lämpar sig för detta?

hur som helst, bomba in med förslag!

Kanske är du/ni intresserade?

Lite info om mig m.m.

Jag kan börja med att göra klart med att jag är inriktad på Pop musik,Pop-Punk eller Pop-rock, men just stilen Pop är viktig.

Och som jag skrev ovan så har jag spelat i drygt 4 år nu, det har varierat lite i mellan varven på hur ofta jag har spelat, men mestadels så har jag suttit 1-2 timmar om dagen, antingen bara jammat, eller spelat till låtar, vilket jag tycker ha varit lärorikt.

Jag är 20 år, fyller 21 i höst, ålder kan jag tycka har en rätt stor betydelse i ett band.

Att gå på spelningar med vänner som inte är ett dugg intresserade blir ju inte det samma,

så det har blivit att jag har följt med sportintresserade istället och då sitter man där och tänker "jaha" kul.

Det blir ju istället en helt annan kategori, och jag är så inne i min musikvärld och känner att jag vill fortsätta.

Att bara sätta sig ner och lyssna på musik är stort, så där finns ett intresse som jag har svårt att yttra mig i.

Jag har suttit mycket med metronome och har även cubase och mikrofoner för bra inspelningsmöjligheter.

Jag tackar och bugar för alla tips/förslag ni kommer med.

Jag kan lämna mer info vid förfrågningar.

Med detta vill och hoppas jag få mer kontakter med likasinnade.

Jag bor centralt i Falköping

Mvh Jonatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

trummis brukar vara svårast att hitta så det är ju en fördel för dig. att sätta upp lappar är inte fel kanske inte på ica men där musiker rör sig: musik affär, skivaffär, där det finns replokaler eller kurser i musik. skriva på tex facebook att du vill spela så kanske nån av dina vänner känner någon och kan sprida det vidare.

hittade denna, visserligen gammal men de kanske inte hittat nån trummis eller tröttnat på den de har.: eller så får du nya vänner som gillar samma musik och kan gå på konserter med osv.

http://www.vimusiker.se/s%C3%B6kes-finnes/8630/Trummis_s%C3%B6kes_i_Sk

%C3%B6vde_trakten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...