Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Förösker fĂ„ mitt projekt som .wav-fil men det verkar inte vilja sig.. 😕

Det som hÀnder Àr att en ruta kommer upp dÀr det stÄr: "An error ocured during the export!", nÄgon som har erfarenhet av detta, och vad man kan göra?

En annan sak som nyss hĂ€nde var att en annan varningsruta kom upp dĂ€r det stod: "The left and right locators must be marked" eller nĂ„t, vad betyder detta? Undrar.. 🙂

tackar för att jag fick skriva lite 😠

Annons
Postat

Vad gÀller locators sÄ mÄste du definiera vad du vill exportera; hÄll nere Ctrl och klicka dÀr du vill att exporten ska börja, sen Alt + slutpunkt. Om det funkar ska det markerade omrÄdet nu vara blÄtt. Cubase exporterar mellan markörerna.

Ditt andra felmeddelande kanske ocksÄ har med detta att göra?

Postat

Jag har samma problem. Först löste jag problemet (med en lÄt) genom att Àndra samplerate-instÀllningen pÄ ljudkortet (M-audio audiophile 24/96). LÄten var inspelad med 96000 Hz sÄ ljudkortet behövde givetvis ocksÄ vara det.

NĂ€r jag sen skulle exportera nĂ€sta lĂ„t, med samplerate 44100 sĂ„ fick jag felmeddelandet ("an error occured during the export") igen trots att jag Ă€ndrat samplerate pĂ„ ljudkortet och startat om cubase (startade om datorn sen efter ett par försök ocksĂ„ men det hjĂ€lpte inte heller 🙂).

har lÀst i cubase html help men hittar inget. kÀnns som att det mÄste vara nÄgon simpel instÀllning eller nÄgot sÄnt som cubase inte gillar.

nÄgon som har erfarenhet av mystiska export-problem?

dela gĂ€rna med dig fort i sĂ„ fall för jag hĂ„ller pĂ„ att bli galen 🙂

Postat (redigerat)

AnvÀnder mig av SL3 och fick samma felmeddelande nÀr jag gjorde export och

anvÀnde mig av "play order". SÄ jag lÀrde mig the hard way att summan av

play order inte fÄr vara kortare Àn utrymmet mellan left och rigth locater....sÄ om du

anvÀnder dig av play order, se till att lÀgga till en sista tom play order part som Àr

vÀldigt lÄng.

Rent generellt mÄste jag fÄ sÀga att play order Àr oerhört funktionellt, men jag

upplever den som vÀldigt buggig nÀr det gÀller export delen.

//Micke...

Redigerat av MJInc
Postat
AnvÀnder mig av SL3 och fick samma felmeddelande nÀr jag gjorde export och

anvÀnde mig av "play order". SÄ jag lÀrde mig the hard way att summan av

play order inte fÄr vara kortare Àn utrymmet mellan left och rigth locater....sÄ om du

anvÀnder dig av play order, se till att lÀgga till en sista tom play order part som Àr

vÀldigt lÄng.

hmm, sökte pÄ "play order" i cubases help, men hittade ingenting. skulle du kunna förklara?

googlade lite pÄ problemet ocksÄ och upptÀckte att ofta beror felet pÄ att man sÀtter "start"-pilen sist och vice versa. det Àr dock inte mitt problem.

hÄller pÄ att bli heeelt tokig.

(och det konstigaste Ă€r nĂ€stan att den lĂ„t jag lyckades exportera igĂ„r inte gĂ„r att exportera idag. hmmm...jag FÖRSTÅR inte)

hjÀlp?

Postat

"Play order" Àr en ganska fiffig funktion som kom till antingen i version 2 eller 3 av cubase. Jag uppdaterade nyligen frÄn Cubase SL ver 1 till ver 3. SÄ för min

del Àr play order nÄgot nytt att lÀra sig, och jag skulle tro att hittar du inget i

hjÀlpen/manualen om play order sÄ har du sÀkert inte en version dÀr det

ingÄr...och sÄledes har du inte det problemet jag beskrev.

//Micke...

Postat

Jag fick det felmeddelandet nÀr jag försökte skriva över en gammal export-fil som visade sig vara anvÀnd av min mp3-spelare..

Postat

fler tips, snÀlla!

mĂ„ste verkligen bli klar med min demo den hĂ€r veckan 😉

tĂ€nk sĂ„ att era hjĂ€rnor nĂ€stan exploderar, snĂ€lla snĂ€lla snĂ€lla! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.