termosh Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Tjena! Förösker fĂ„ mitt projekt som .wav-fil men det verkar inte vilja sig.. đ Det som hĂ€nder Ă€r att en ruta kommer upp dĂ€r det stĂ„r: "An error ocured during the export!", nĂ„gon som har erfarenhet av detta, och vad man kan göra? En annan sak som nyss hĂ€nde var att en annan varningsruta kom upp dĂ€r det stod: "The left and right locators must be marked" eller nĂ„t, vad betyder detta? Undrar.. đ tackar för att jag fick skriva lite đ
Lindeberg Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Vad gÀller locators sÄ mÄste du definiera vad du vill exportera; hÄll nere Ctrl och klicka dÀr du vill att exporten ska börja, sen Alt + slutpunkt. Om det funkar ska det markerade omrÄdet nu vara blÄtt. Cubase exporterar mellan markörerna. Ditt andra felmeddelande kanske ocksÄ har med detta att göra?
termosh Postat 20 mars 2005 TrÄdstartare Postat 20 mars 2005 Nope, det andra meddelandet kommer upp Àven nÀr jag fixar med locator.. NÄn som vet?
korro Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Jag har samma problem. Först löste jag problemet (med en lĂ„t) genom att Ă€ndra samplerate-instĂ€llningen pĂ„ ljudkortet (M-audio audiophile 24/96). LĂ„ten var inspelad med 96000 Hz sĂ„ ljudkortet behövde givetvis ocksĂ„ vara det. NĂ€r jag sen skulle exportera nĂ€sta lĂ„t, med samplerate 44100 sĂ„ fick jag felmeddelandet ("an error occured during the export") igen trots att jag Ă€ndrat samplerate pĂ„ ljudkortet och startat om cubase (startade om datorn sen efter ett par försök ocksĂ„ men det hjĂ€lpte inte heller đ). har lĂ€st i cubase html help men hittar inget. kĂ€nns som att det mĂ„ste vara nĂ„gon simpel instĂ€llning eller nĂ„got sĂ„nt som cubase inte gillar. nĂ„gon som har erfarenhet av mystiska export-problem? dela gĂ€rna med dig fort i sĂ„ fall för jag hĂ„ller pĂ„ att bli galen đ
MJInc Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 (redigerat) AnvÀnder mig av SL3 och fick samma felmeddelande nÀr jag gjorde export och anvÀnde mig av "play order". SÄ jag lÀrde mig the hard way att summan av play order inte fÄr vara kortare Àn utrymmet mellan left och rigth locater....sÄ om du anvÀnder dig av play order, se till att lÀgga till en sista tom play order part som Àr vÀldigt lÄng. Rent generellt mÄste jag fÄ sÀga att play order Àr oerhört funktionellt, men jag upplever den som vÀldigt buggig nÀr det gÀller export delen. //Micke... Redigerat 21 mars 2005 av MJInc
korro Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 AnvĂ€nder mig av SL3 och fick samma felmeddelande nĂ€r jag gjorde export ochanvĂ€nde mig av "play order". SĂ„ jag lĂ€rde mig the hard way att summan av play order inte fĂ„r vara kortare Ă€n utrymmet mellan left och rigth locater....sĂ„ om du anvĂ€nder dig av play order, se till att lĂ€gga till en sista tom play order part som Ă€r vĂ€ldigt lĂ„ng. hmm, sökte pĂ„ "play order" i cubases help, men hittade ingenting. skulle du kunna förklara? googlade lite pĂ„ problemet ocksĂ„ och upptĂ€ckte att ofta beror felet pĂ„ att man sĂ€tter "start"-pilen sist och vice versa. det Ă€r dock inte mitt problem. hĂ„ller pĂ„ att bli heeelt tokig. (och det konstigaste Ă€r nĂ€stan att den lĂ„t jag lyckades exportera igĂ„r inte gĂ„r att exportera idag. hmmm...jag FĂRSTĂ R inte) hjĂ€lp?
MJInc Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 "Play order" Àr en ganska fiffig funktion som kom till antingen i version 2 eller 3 av cubase. Jag uppdaterade nyligen frÄn Cubase SL ver 1 till ver 3. SÄ för min del Àr play order nÄgot nytt att lÀra sig, och jag skulle tro att hittar du inget i hjÀlpen/manualen om play order sÄ har du sÀkert inte en version dÀr det ingÄr...och sÄledes har du inte det problemet jag beskrev. //Micke...
illvaesen Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Jag fick det felmeddelandet nÀr jag försökte skriva över en gammal export-fil som visade sig vara anvÀnd av min mp3-spelare..
termosh Postat 21 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 mars 2005 Fortfarande ingen som vet om problemet? đ
korro Postat 22 mars 2005 Postat 22 mars 2005 fler tips, snĂ€lla! mĂ„ste verkligen bli klar med min demo den hĂ€r veckan đ tĂ€nk sĂ„ att era hjĂ€rnor nĂ€stan exploderar, snĂ€lla snĂ€lla snĂ€lla! đ
korro Postat 22 mars 2005 Postat 22 mars 2005 okej, nu funkar det. jag vet dock inte varför. men jag Àr glad och tacksam ÀndÄ. eh.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.