Jump to content
Annons

Studiomonitorer, lite hjälp tack!


LeftingClause

Recommended Posts

Mörsning Körsning! Jag ska just införskaffa ett par Studiomonitorer. Jag har förlorat den lilla research jag gjorde för 1 år sedan, då köpet inte blev av. Jag undrar nu igen om ni som har handlat eller känner till monitorer för runt 3500-4000kr, vilka som kan producera ett bra ljud för den summan? Den enda jag har kollat på som är på det priset är YAMAHA HS50M för 3800kr. Så lite förslag skulle jag va mycket tacksam om jag kunde få!

Mvh Wille

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ja då får du ge dig ut på beggmarknaden för i den prisklassen hittar du bara mediokert ljud. Man får det man betalar. Monitorer finns det massor av trådar att söka i. Det är den mest vanliga frågan tillsammans med ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

har ett par HS50M och de är sjukt tydliga i de övre registrena, men de saknar tyvärr såklart pga deras stolek botten. När jag tröttnade på att inte få de där goa vibrationerna i magen när man drog på kompletterade jag dem med en baslåda och nu är jag lyckligast i världen. Det låter MYCKET bra!

// J

Link to comment
Dela på andra sajter

Mörsning Körsning! Jag ska just införskaffa ett par Studiomonitorer. Jag har förlorat den lilla research jag gjorde för 1 år sedan, då köpet inte blev av. Jag undrar nu igen om ni som har handlat eller känner till monitorer för runt 3500-4000kr, vilka som kan producera ett bra ljud för den summan? Den enda jag har kollat på som är på det priset är YAMAHA HS50M för 3800kr. Så lite förslag skulle jag va mycket tacksam om jag kunde få!

Mvh Wille

Samson Rubicon R5 kör jag med. Är alldeles ypperligt nöjd. R6 om du vill ha mer tjoff i basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då får du ge dig ut på beggmarknaden för i den prisklassen hittar du bara mediokert ljud. Man får det man betalar. Monitorer finns det massor av trådar att söka i. Det är den mest vanliga frågan tillsammans med ljudkort.

Går att få alldeles utmärkt ljud till det priset. Hittills har ingen klagat på mediokert resultat på mina mixar i varje fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...