Jump to content
Annons

Cubase till Logic ! ! !


Rallypack

Recommended Posts

Hallå!

Har ett litet problem, ska få över en mix (som ligger befintligt inspelad i Cubase SX 1) till Logic för slutproduction. Inga Midi spår eller VST inst, utan bara vanliga wav- filer. Behöver inte flytta med effecter eller dyl. Utan vill ha spåren i Logic, utan att behöva köra en massa klippa klistra och hitta rätt position!

Jag vet att man kan få ut dem genom att göra en "audio mixdown" spår för spår, fast det känns så omständigt.

//R 😉

Redigerat av Rallypack
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur stödet är i SX1, men ta en titt i File -> Export -> OMF. Jag har inte riktigt satt mig in i funktionen, men den är till för att kunna exportera ett projekt för användning i annan applikation.

Från hjälpfilen i SX2:

Open Media Framework Interchange (OMFI) is a platform independent file format intended for transfer of digital media between different applications. Cubase SX can import and export OMF files (file extension ".omf"), allowing you to use Cubase SX in conjunction with other audio and video applications.

...framför allt vet jag inte om Logic har stöd för det, men jag håller det inte för otroligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt? 🙂🙂 Nu blir jag lite gråhårig... Jag flyttar spår fram och tillbaka mellan logic och cubase och sparar spår för spår... och då kan jag ibland ha två kagge spår 3 snare spår etc etc...

Det tar ju inte så lång tid att spara spår för spår, om du nite gör det på typ 7 låtar på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...