Jump to content
Annons

Ostämda äggskivare


tordA

Recommended Posts

Annons

😕

vem sitter o klinkar på äggskivaren? ärlit talat? antingen måste man ha årets bakfylla... eller bara vara helt uttråkad... *springer ner o klinkar lite*

hihi de här va kul... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Samplade nyligen en massa skrot som jag hade på rummet. En colaburk som jag knycklade ihop, en glastallrik, en is-tång, massa tärningar i en skål, en sax mm... Satte ihop en rätt mysig låt. (Mest rytmisk, ingen direkt melodi) Lät rätt skoj. Kan lägga upp här om det finns intresse? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Samplade nyligen en massa skrot som jag hade på rummet. En colaburk som jag knycklade ihop, en glastallrik, en is-tång, massa tärningar i en skål, en sax mm... Satte ihop en rätt mysig låt. (Mest rytmisk, ingen direkt melodi) Lät rätt skoj. Kan lägga upp här om det finns intresse? 😎

självklart!

min äggskivare har också c# som högsta ton..eller ja typ "ton"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min äggskivare är inte ostämd, den är snestämd så att jag kan göra feta tranceleads på den... 😎

EDIT: Ja Neko, du måste låta alla andra få höra den, den är skitbra!

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej då 😎

Låten

Mycket kort, men lite skojsam. Kan lägga upp hela samplingen om det är någon som fick inspriration av det hela. Har den som mp3. Då får du dessutom med alla andra bakgrundsljud när jag gåromkring i rummet (tror de kom med 😳 )

Kommentera gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

men det är så här oftast Timbaland jobbar...han samplar sig själv, barn, och div saker som han sen slänger in i sina produktioner med Aaliyah, Justin, Kim m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej då 😆

Låten

Mycket kort, men lite skojsam. Kan lägga upp hela samplingen om det är någon som fick inspriration av det hela. Har den som mp3. Då får du dessutom med alla andra bakgrundsljud när jag gåromkring i rummet (tror de kom med 😛 )

Kommentera gärna.

😉😮

Härligt

laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej då 😮

Låten

Mycket kort, men lite skojsam. Kan lägga upp hela samplingen om det är någon som fick inspriration av det hela. Har den som mp3. Då får du dessutom med alla andra bakgrundsljud när jag gåromkring i rummet (tror de kom med  😛 )

Kommentera gärna.

Neko, den där måste du bygga vidare på ju! Snacka om merbegär, hade du ställt upp med denna i din egen studiofestival hade du fått min röst iaf! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det är så här man ska sampla!! Byggfärdigt låten, är min rekomendation. Svänget finns där. 😆😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag är ny här men när jag läste denna tråden kände jag mig tvungen att posta en låt jag har gjort.

Robin Ålander - För Mycket Fritid

Jag gjorde den till mitt projektarbete i skolan nu i år. Jag och min brorsa samplade över 30 olika prylar vi hittade hemma. Äggskivare, 5 olika kartonger, kastruller, grytor, saxar + våra egna munnar. Bakgrundsljudet är från ett vattenglas (när man drar med ett blött finger på kanten).

Reglerna jag satte upp för mig själv innan jag började med låten var: bara samplade ljud från prylarna och effekterna i Reason.

Som titeln säger så har vi för mycket fritid. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckost... jag tycker aldrig att jag har tid med sånt! 🙂

Men nu är det ju sommarlov så då har man väll tid 😆

O här sitter man på jobbet o sliter... lr vänta... fan ja hänger ju här ju... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag är ny här men när jag läste denna tråden kände jag mig tvungen att posta en låt jag har gjort.

Robin Ålander - För Mycket Fritid

Jag gjorde den till mitt projektarbete i skolan nu i år. Jag och min brorsa samplade över 30 olika prylar vi hittade hemma. Äggskivare, 5 olika kartonger, kastruller, grytor, saxar + våra egna munnar. Bakgrundsljudet är från ett vattenglas (när man drar med ett blött finger på kanten).

Reglerna jag satte upp för mig själv innan jag började med låten var: bara samplade ljud från prylarna och effekterna i Reason.

Som titeln säger så har vi för mycket fritid. 🙂

Coolt Robin! Får man fråga vad du fick för betyg? 😛

Var är det förresten för pryl som står för basljudet? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett MVG men denna låten var den enda oseriösa. Resten av låtarna var mer seriösa låtar inom olika elektroniska genrer.

Basljudet är gjort av min mun/hals. Håll munnen stängd och gör ett lågt ljud i halsen. Och sen EQ:ade jag upp de låga frekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Good thinking Robin!" som Batman skulle sagt 😉 .

Svinbra! Skvallrar om både kreativitet och musikalitet. Imponerande, skulle gärna höra mer av vad du kan göra med riktiga instrument också. Posta Gallup på Demoforumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej då 😄

Låten

Mycket kort, men lite skojsam. Kan lägga upp hela samplingen om det är någon som fick inspriration av det hela. Har den som mp3. Då får du dessutom med alla andra bakgrundsljud när jag gåromkring i rummet (tror de kom med  :rolleyes: )

Kommentera gärna.

Neko, den där måste du bygga vidare på ju! Snacka om merbegär, hade du ställt upp med denna i din egen studiofestival hade du fått min röst iaf! 😮

Och alla andra... öhm... tack? Var den verkligen så bra? Kul att höra 😎 får göra mer sånt trams vid något tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...