Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte jag skulle komma igång med musiken igen och har beställt en midi klaviatur (E-MU Xboard 25 Pro) och sitter och funderar på att köpa en "nybörjar" mixer också (Phonic mu802 eller mu1002)

Ska spela in gitarr och sång.

Nu undrar jag om det är möjligt att koppla mixern till Audigy 2 ZS utan att ha ngn "förvandlare" emellan (snabbläste ett stycke om något sådant)

Om jag nu måste ha detta, vad ska det då vara ?

Jag kommer köpa ett annat ljudkort men min budget tillåter inte att jag köper det just nu (blir väl i början av 2006 jag inhandlar ett)

Men jag skulle gärna vilja komma igång lite smått innan dess.

Jag vet, många av er kommer att tänka att det första man ska köpa är ljudkortet 😏

Tacksam för alla svar.

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Postat

Det borde gå alldeles utmärkt att koppla.

Från mix out (el line out el dyl) till line in - från line out till tape return (el dyl).

Postat

Ok, tror du det finns några kopplings schema man kan kolla ? 😏

Köpte kortet som bulk så fick inga papper eller något med det. (dumt)

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Eh, borde väl inte behölvas. Det står ju på in o utgångar vad de heter...

det e ju bara ut från det ena, in i det andra, o tillbaka.

Ljudkortet är ju det enklaste att koppla till/från.

Brukar vara färgat oxå... grön är väl line out, o blå line in tror jag.

Postat

det är det som är problemet 😏 Finns inga färger på detta, bara symboler, men det ska nog ordna sig, tack för ditt svar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.