Jump to content
Annons

Spara Battery 3-kits i Logic 9


Benzza

Recommended Posts

Tjenare, detta är mitt första inlägg här på forumet, så jag hoppas någon kan hjälpa mig!

Har sedan en tillbaka använt mig av Battery 3 för att göra beats i Logic. Jag gör egna kits med "samples" och det är inga problem med att spara dem osv. Men varje gång jag startar om Logic så måste jag gå in på varje enskilt spår och välja just det kittet som jag använder på den kanalen. Tar mycket tid och känns väldigt onödigt. Jag har försökt googla mig till svaret, då det känns som att det borde finnas en enkel lösning: men utan resultat.

Någon som vet hur man "låser" kittet på kanalen?

Tack så mycket för eventuella svar! /Benzza

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går att spara kittet. Så när jag använt olika samples för att göra ett gött kit så är det inga problem med att ladda det nästa gång. Jag kör med det som AU. Vet inte hur man använder det som VST, men ska försöka googla det! Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic stödjer inte VST och jag förstår inte riktigt hur det hade kunnat hjälpa ändå. Som sagt - spara som en mall är det absolut enklaste ("Save As Template" i Logic). Nästa gång du börjar på en ny låt så väljer du den mallen att utgå ifrån, så har du dina kits inladdade redan från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...