Jump to content
Annons

Grab my Jeans


Vad ger ni för betyg?  

14 röster

  1. 1. Vad ger ni för betyg?

    • 1. Fett
      1
    • 2.
      1
    • 3.
      2
    • 4.
      0
    • 5. Kasst
      5


Recommended Posts

Annons

Intressant...

Vad är ett svar?

ingen vet, men man kan alltid diskutera...

Ursäkta att jag har rört upp så starka känslor i det här dansmusiksnacket.

men mitt val av musik beror inte på kompetens inom området utan tvärtom.

tack å hej 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

du verkar ju själv ha en uppfattning om vad som är lyckat och inte.

Det där kan betraktas som en form av tyst kunskap. Erfarenhet av genren gör att låtar som den tråden ursprungligen handlade om kan bli mycket genomskinliga men det är inte helt lätt att förklara för någon annan utan kunskap om genren precis varför. Eftersom du dessutom mest verkar vilja göra en billig poäng så är det meningslöst att ens försöka.

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

du verkar ju själv ha en uppfattning om vad som är lyckat och inte.

Det där kan betraktas som en form av tyst kunskap. Erfarenhet av genren gör att låtar som den tråden ursprungligen handlade om kan bli mycket genomskinliga men det är inte helt lätt att förklara för någon annan utan kunskap om genren precis varför. Eftersom du dessutom mest verkar vilja göra en billig poäng så är det meningslöst att ens försöka.

vad pratar du om? vad är det för billig poäng?

och du... du behöver inte stå för andra personers inlägg, det räcker med dina egna åsikter. om du själv tycker (till skillnad från nattvaktaren) att det går att svara på vad som är bra och inte dansmusik, så får du gärna tala om vad som får dig att tycka att något är bra eller inte.

vi kanske inte tycker lika, för hur man uppfattar konst/musik är ju subjektivt.

jag tycker att den urspungliga låten(som tråden handlade om) låter som en enkel parodi, men ganska träffande för en som inte verkar inom genren. att man präglas av sina erfarenheter och tycker annorlunda är ju bara kul. ja, om man kan få ur sig sina egna åsikter och inte försöka flytta focuset till att någon bara skulle vara okunnig och därför inte förtjänar ett svar.

så, vilken var den billiga poängen? och vad är din åsikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

så, vilken var den billiga poängen?

Du frågar retoriskt vad som är bra dansmusik men vad du egentligen vill ha sagt är bara det trist uppenbara "hur man uppfattar konst/musik är ju subjektivt". Billigt knep, billig poäng.

det var och är ingen retorisk fråga. det borde du fattat vid det här laget, för jag har ställt den om och om igen en massa gånger.

billig poäng?

knappast.

verkar som du tagit dig vatten över huvudet och inte vill fortsätta diskusstionen på ett sakligt sätt, och precis som nattvaktaren försöker flytta fokus.

billig reträtt. patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina tidigare inlägg i den här tråden har nog tyvärr tagit ifrån dig möjligheten att trovärdigt påstå att du har seriösa intentioner. Vill du inte erkänna att frågan var retorisk (eftersom du redan är övertygad om att "bra" är något subjektivt) så kan vi inte komma längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina tidigare inlägg i den här tråden har nog tyvärr tagit ifrån dig möjligheten att trovärdigt påstå att du har seriösa intentioner. Vill du inte erkänna att frågan var retorisk (eftersom du redan är övertygad om att "bra" är något subjektivt) så kan vi inte komma längre.

mina intentioner?

att svaret är subjektivt, betyder inte att frågan måste vara retorisk. det går utmärkt att ställa frågan till en person om vad denne anser i frågan, vilket jag också gjorde.

vad skulle vara problemet med det?

problemet är att när jag ställer frågan så bemöts jag bara med spydigheter och kommentarer om hur det är den typen av frågor som den irriterande nybörjaren stället.

men jag var inte retorisk, och om någon går ut och säger att något är dåligt, billigt, eller kanske jättebra, så är det konstigt om man samtidigt säger att det inte går att svara på vad som är bra.

tror inte att mina inlägg har anledning att ge mig mindre trovärdighet än andra.

så, om du har en åsikt om låten eller det att göra parodi/shablonbilder etc. så redogör hellre för dem, än att klanka ner på vad jag kan tänkas undra över.

det klarar andra bra redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur att alla vet vad denna tråden handlar om för det hade jag nästan glömt... 😉

Bara för att man gör en "kul/inte-så-genomarbetad" text behöver det väl inte betyda att man gör en parodi på genren i sig. eller?

Tänk om man egentligen smygdiggar dansmusik och vill prova på det lite och faktiskt vill ha ett ärligt svar på vad folk tycker om det.

har man då automatiskt förtjänat bl a nattvaktarens känslokalla/elaka kommentarer?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Tänk om man egentligen smygdiggar dansmusik och vill prova på det lite och faktiskt vill ha ett ärligt svar på vad folk tycker om det.

har man då automatiskt förtjänat bl a nattvaktarens känslokalla/elaka kommentarer?

Är det så?

Limpan, är detta ett uppriktigt försök att göra musik i en genre du smygdiggar?

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Smygdiggar,,, ja kanske... När låtar dyker upp som har nått nytt så räcker nya ideer tyvärr inte så länge i den moderna musikbranchen.. men det är ju kul.

2. Jag gjorde spelade in denna låt på max en timme, å satt typ nån timme å lekte med en TC kompressor för att få den pumpa som "call on me",

en plojgrej jag gjorde helt enkelt... Ville få lite kommentarer därav inlägget på forumet,, å debatt blev det så jag är nöjd.. läser med spänning varje nytt inlägg.

Ett seriöst försök att göra något inom denna genre är det dock inte.

Då hade jag lagt ner mer tid på det.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...