Jump to content
Annons

ljudkort Focusrite Saffire Pro 24 för band inspelning ?


RONNaN

Recommended Posts

tjenna.

jag å bandet tänkte bygga en liten studio i replokalen .

de största problemet är ljud kort .vi ska spela in sång bas gitarr å trummor och ev synth . jag är inte kunnig å behöver hjälp med vad som behövs å vad som funkar med datorn å ljud kort osv . . . datorn som ska användas är hp pavillion t3000

Beskrivning: Modell ID PX534AA # ABD / HP Pavilion t3000.de - Tower - 1 x Sempron 3000 + - RAM 256 MB - HD 1 x 80 GB - DVD-brännare - DVD - LAN EN, Fast EN - Win XP Home - Bildskärm: Ingen / Lätt att använda, HP Pavilion-datorer ger topprestanda, Internetteknik, multimedia ......

ljud kort som tänktes inköpas focusrite saffire pro 24

länk :http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=3887&XID=Prisjakt&ref=prisjakt

beskrivning

Professionellt firewire-ljudkort med hela 16 in / 8 ut,

och extremt bra pre-amps. SVERIGES LÄGSTA PRIS med Lägsta-Pris-Garanti.

Focusrite Saffire PRO 24 är ett nytt makalöst bra 16 In / 8 Ut firewire-ljudkort, designad för moderna hemstudios men med professionell ljudkvalitet,

24 bit/96kHz, JetPLL™jitter-eliminering etc.

Dufår två prisbelönta Focusrite pre-amps vilket ger dina mikrofoner ett enastående sound, utöver detta en mängd övriga in och utgångar.

I kombination med Focusrites nya mixcontrol-program får du en smidig integration mellan program och interface och suveränt flexibla routingmöjligheter.

Dessutom superstabila drivrutiner. Focusrites VST/AU plug-in svit ingår även.

På fronten finns touchkänslig mjukvaruintegrerad monitorratt,

LED-signalmätare,

gainrattar,

hörlursnivå och 48V phantom av/på knapp.

Ingångar

• 2 x mic/line/Inst Combi XLR/Tele med fantommatning.

• 2 x analoga bal.teleingångar med Hi Lo gain setting via mixmjukvaran.

• 8 x ADAT Optisk Lightpipe 2 x S/PDIF RCA-phono som kan routas via Lightpipe

• 2 x interna loopback kanaler virtuellt routade via mjukvaran.

• 1 x MIDI 5 pins med 16 MIDI kanaler Utgångar

• 6 x analoga bal. teleutgångar Max. utgångsnivå: +16dBU • 2 x S/PDIF RCA-Phono (ej Lightpipe output)

• 1 x MIDI 5 pins med 16 MIDI kanaler

frågor .

funkar ljud kortet med datorn?

om inte varför å vad kan funka ?

inspelnings program , förljer de med i ljud kortet ?

andra tips för ljudkort som kan funka på datorn eller tvärt om.

jag orkar inte med folk som ska klaga på min okunnighet jag kommer hit för jag vill ha hjälp .

Redigerat av RONNaN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela, men....256MB Ram? Stämmer det verkligen? Då kommer du inte så långt. Sedan finns det blandade känslor vad gäller att handla på Billebro....

Inspelningsprogram följer inte med ljudkortet om det inte uttryckligen står att det gör det.

Edit: Om jag fattar det rätt så har Pro 24:an "bara" 4 analoga in, men har du inte tänkt ha mer än 2 mickar på trummorna så räcker det väl.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tror att Ableton Live hänger med Focurite. Iallafall så gjorde det till mitt Saffire 6 USB.

Xcite+ software bundle

Featuring a host of royalty-free loops and samples, a full-fledged Novation soft-synth and Ableton Live Lite 8, providing an affordable upgrade path to Ableton Live.

🙂

@RONNaN

Även som Blues Boy sa så bör 24:an räcka gott och väl men ska du multitracka trummor så bör du kanske överväga ett ljudkort med fler I/O (typ Pro 40:n) alternativt så köper du en extern micpre och kör den via ADAT på 24:an.

Sedan så håller jag med Blues Boy om att eventuellt överväga någon annan säljare. Billebro har jag (och fler med mig) dåliga erfarenheter av 😏

Kolla gärna in ordermusic 🙂

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till lite

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...