Jump to content
Annons

Låter det här helt åt helvete?


nurfen

Betyg  

10 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      2


Recommended Posts

Jag sitter och filurar på ett stycke musik här, men det enda jag har att lyssna i är hörlurar så jag tänkte be er lyssna hur det låter i högtalare. Det är ju ganska stor skillnad.. Jag tror jag börjar bli "hemblind", jag vet inte längre vad som låter bra och vad som låter dåligt 🙂 Säg vad ni tycker, rakt uppåner. Tack!

Ladda hem klippet här (ca 600 kb, 24 sekunder, MP3 @ 192 kbps).

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

gitarren för långt panorerad åt vänster. skitsnygga harmisar, men paden är lite 90tal. skitbra litet yl. annars bra, fortsätt marsch pannkaka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret! Gitarren tänkte jag på själv, det var lite väl.. Stråkarna är väldigt temporära, jag försöker hitta antingen en fiol eller något liknande som är BRA samplat, men det går inte så vidare bra - om någon kan tipsa om någon samplings-CD (som man även kan provlyssna innan man köper) så är det väldigt välkommet!

Inga fler som har åsikter om klippet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön ljudbild, lite porrigt nästan. 🙂

Får lite je´taime känslor över låten, du vet den där franska låten. Trummorna gillar jag , vad är det för plugg du använder?

Om jag skulle gjort en sån här låt skulle jag spelat in två ackeguror, panorerat dem fullt åt varsitt håll och sen lagt stråkmelodin i mitten. Prova detta du får grym varmljudbild. 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Tack för svaret! Gitarren tänkte jag på själv, det var lite väl.. Stråkarna är väldigt temporära, jag försöker hitta antingen en fiol eller något liknande som är BRA samplat

kanske synful orchestra? finns en 30-dagars demo man hinner rätt mycket med på http://www.synful.com/

EDIT: det är inga samplingar, utan en vsti-plugin. Jag har hört en del som gjort bra grejer med dem, andra tycker att de suger. testa.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

djonas: Jag har inte hört "Je T'Aime", men om du säger det så 😆 Jag ska testa lite olika panoreringar, men jag har inte hunnit än. Började på detta projektet idag. Trummorna är Drumkit from Hell Superior.

maxmaxmax: Tack för tipset, ska kolla upp Synful!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön ljudbild, lite porrigt nästan. 😄

Får lite je´taime känslor över låten, du vet den där franska låten. Trummorna gillar jag , vad är det för plugg du använder?

Om jag skulle gjort en sån här låt skulle jag spelat in två ackeguror, panorerat dem fullt åt varsitt håll och sen lagt stråkmelodin i mitten. Prova detta du får grym varmljudbild. 😉

Mvh / djonas

heheh porrig eey 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...