Dersan P Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hej, Jag försöker använda min Korg N264 med Cubase, i vilket jag kör Ariaplaier (Garritans plugin för att köra deras ljudbibliotek). Grejen är den att Cubase inte reagerar på sustainpedalen, eller mod-hjulet på synthen (Korg N264). Jag har kollat med Garritansupporten, och de råder mig att ställa in så synthen skickar värdena CC#1 för mod-hjulet och CC#64 för sustainpedalen. Det är väl bra, men jag hittar inte hur jag ändrar detta i synthen? Har läst igenom manualen utan att bli mycket klokare. Vet någon hur jag ändrar detta på en Korg N264? Tack på förhand! Mvh/ Anders
DrivKraft Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Hej Anders, Du ska troligtvis in i "Global Mode" på din Korg. Där kan du konfigurera olika midiparametrar. Kolla lite extra på sidan 165 och vidare i din referensguide. Du hittar både manual och guide på nätet här - http://pitstop.kenjin.net/dl_manuals.shtml Hoppas att det löser sig för dig snart. Mvh Anders
Dersan P Postat 8 januari 2012 Trådstartare Postat 8 januari 2012 Hej, Mycket riktigt! Grymt - tack för hjälpen. Det var Local i global mode som skulle stängas av - dvs sättas på off - därefter funkade det prima. Mvh/ Anders
DrivKraft Postat 8 januari 2012 Postat 8 januari 2012 Som jag misstänkte. Härligt att höra att det löste sig. 🙂 Mycket nöje nu. Mvh Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.