Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Såg att man kan få tag på M-Audio ProjectMix I/O för väldigt billig penning nu. Mindre än halva ursprungspriset.. Den blev ju hyllad när den kom, fick kanonbra recensioner, men hur är det nu: Står den sig fortfarande mot konkurrenter? Finn det möjligen någon här på forumet som kan komma med lite uppdaterad info?

Tackar!

/Dag

• 1 månad senare...
Annons
Postat (redigerat)

Tjena! Jag gjorde mig av med min i somras främst pgå av "dunkla" micpres och störande rotationsknappar. Jag ogillade att rotationsknapparna inte är steglösa, utan har förbestämda "hack". Det blir väldigt jobbigt när man ska fininställa volymen vid längre lyssning. I och för sig går det att sköta i mjukvaran, men vill man ha en kontrollyta ska man ju inte justera i mjukvaran speciellt mycket tycker jag. Knappfunktionerna är bra och har ganska bra programmeringsfunktioner. Jag gillade bordet överlag men bytte pga dessa två störomoment.

Jag tycker det står sig för 4000 (!) om inte mindre pengar. Mycket pengar för ett ok ljudkort och en vettig kontrollyta!

EDIT: Ogillade också att fantommatningen var universell för alla preamps. Har ett Focusrite Liquid Saffire 56 nu som har det individuellt som jag gillar bra mycket mer!

Redigerat av Dippen
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.