Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har en Yamaha Aes 620 (Les paul)gitarr, och en förstärkare som heter Line 6 Spider Jam. Jag spelar väldigt mycket av Rise Against låtar, då jag verkligen tycker deras musikstil är otroligt häftig. Men jag tycker inte det låter som att de har ett så komplicerat ljud att efterhärma men jag får det inte att låta i närheten av vad dom spelar i alla fall. Jag skulle gärna vilja veta hur man ska vrida rattarna på förstärkaren och om någon har koll på hur allt fungerar med mid, gain osv.

Jag är villig att köpa en pedal om någon har något tips på en bra pedal som låter i stil till deras stuk.

Bild på samma typ av förstärkare jag har:Line-6-Spider-Jam_4.jpg

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Alltså för att låta som gitarristen så måste du ha samma utrustning. Och även om du har det så kommer du ändå inte att låta som han och hans ljud. Inte nog med det, det ljudet han har låter som det gör för att det är mixat tillsammans med de andra instrumenten. Det är helhetsbilden som gör det. Satsa på att hitta ett ljud som du är nöjd med istället. Sen tror jag att han spelar på en telecaster också och de har ju singlecoilmic.

Postat

Okej tack för svaret! Men ett jobbigt problem är att dom kör väldigt många oktaver i vissa låtar och det låter så otroligt orent på förstärkaren jämfört med om jag provar några andra. Så jag vet inte vad det är för inställning som är fel?

Den är helt ny och funkar perfekt så det är inget fel på den. Har även en annan gitarr jag provar med men den låter det lite bättre med. Det är en strata men det kan väl inte ha betydelse?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.