Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Sitter med följande utrustning och ska spela in röst, akgit, piano m.m.

- MacBook Pro

- GarageBand

- MobilePre ljudkort

När jag arbetar med ett nytt projekt och ska lägga exvis ett stödpiano, så kan jag inte höra något annat av det jag lagt tidigare, exempelvis trummor. Inte heller går det att, när man testar, spela upp något som jag först spelat in via mic+ljudkort - det är bara helt tyst. Jag är nybörjare och har precis installerat grejerna så jag förstår att jag antagligen gjort något enkelt fel för mätarna visar att ljudet gått in och det går att lyssna om jag efter att ha spelat in sedan kopplar bort ljudkortet från datorn.

Annons
Postat

Kanske du har samma problem som jag hade när jag precis skaffat studion.. Det är viktigt att du kopplar till ljudkortet INNAN du går in i programmet för annars "vet inte" datorn att ljudkortet är tillkopplat.

Hoppas det löser sej!

Postat

Jag trodde att "Vart tar ljudet vägen?" var en rent filosofisk fråga först :rolleyes:

Nej men skämt åsido, tror att Minja har rätt. Skriv gärna och tala om hur det gick, det kan vara till hjälp för andra som råkar ut för liknande problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.